kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵

آزادی 12 زندانی غیرعمد در خوزستان



اهواز- خبرنگار کیهان:
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان از آزادی 12 زندانی جرائم غیرعمد از محل کمک‌های خیرین و کمک‌های اوقاف به ستاد دیه استان خوزستان خبر داد.
«حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی نژاد» در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: اعتبار جمع‌آوری شده برای این اقدام از محل کمک اوقاف برای هشت زندانی 134 میلیون تومان و از محل کمک خیرین برای چهار زندانی 80 میلیون تومان بود که به سازمان زندان‌ها و ستاد دیه اهدا شد. وی پیرامون تغییرات طرح شمیم حسینی در خوزستان نیز گفت: امسال این برنامه از حالت نمایشگاه عرضه اقلام به هیئات خارج و حواله‌هایی به صورت مستقیم در اختیار هیئت‌های مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی قرار داده شد تا آنها با مراجعه به بنکداران اقلام مورد نیاز خود را تهیه و بنکداران با اوقاف تسویه حساب کنند. فرهادی نژاد افزود: در قالب این طرح 301 هیئت مذهبی با معرفی سازمان تبلیغات اسلامی حواله‌هایی را بین 200 تا 500 هزار تومان دریافت کردند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در ادامه بیان داشت: در ایام اربعین نیز موکب سازمان اوقاف در پایانه مرزی چذابه برپا و استان‌های یزد و اصفهان به عنوان معین خوزستان در برپایی این موکب انتخاب شده‌اند. فرهادی نژاد همچنین از اجرای طرح مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در خوزستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح کیف و لوازم‌التحریر با کیفیت تولید ملی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اهدا می‌شود. وی گفت: امسال تاکنون 700 بسته از محل نیات واقفان و کمک خیرین به قیمت هر بسته 116 تا 136 هزار تومان تهیه شده و در تلاش هستیم این تعداد را به بیش از 1000 بسته برسانیم.