kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس به «ظریف» برای مواضع رئیس‌جمهور تذکر جدی داد

ذوالنور می‌گوید در جلسه کمیسیون با وزیر امور خارجه تذکر شدیدی در مورد اظهارات روحانی دادیم و اعتراضات جدی نمایندگان نسبت به مواضع رئیس‌جمهور مطرح شد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درخصوص پاسخ مقاومت به رژیم صهیونیستی گفت: گروه‌های مقاومت در چند سال اخیر راهبرد مذاکره را آزموده‌اند و به این نتیجه رسیدند که با مذاکره به جایی نمی‌رسند. امروز فرهنگ مقاومت در منطقه جا افتاده است و همه کسانی که دل در گرو فلسطین دارند مقابل رژیم صهیونیستی و صهیونیسم بین‌الملل ایستادند، مقاومت امروز به یک باور تبدیل شده است.
رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گروه‌های مقاومت در منطقه امروز معتقد به مقاومت فعال هستند نه مقاومت منفعلانه، تاکید کرد: مقاومت منفعلانه بدین معنا که در برابر دشمن تسلیم نشوند اما اقدامی نیز انجام ندهد فایده‌ای ندارد لذا امروز راهبرد مقاومت فعال اتخاذ شده است.
رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رژیم ‌صهیونیستی همیشه در آستانه انتخابات در اسرائیل، جبهه مقاومت و لبنان را به خاک و خون می‌کشید تا قدرت‌نمایی کرده و به ‌اشغالگران صهیونیست روحیه بدهد، تا آنها پای صندوق‌های رای بیاید و بتواند رای لازم را کسب کند. اما این بار سید حسن نصرالله هشدار داد که حمله پهپادی اسرائیل که موجب شهادت دو شهروند لبنانی شد، پاسخ داده خواهد شد زیرا شرایط مقاومت عوض شده است و خونی که در آستانه انتخابات اسرائیل ریخته می‌شود خون کثیف ‌اشغالگران صهیونیست خواهد بود.
ذوالنور ادامه داد: در پی شهادت دو شهروند لبنانی با شلیک پهپاد اسرائیلی، یک دستگاه نفربر رژیم صهیونیستی در مرزهای مشترک با لبنان با موشک‌های حزب‌الله منهدم شد که موجب هلاکت ۱۰ صهیونیست و یک فرمانده ارشد این رژیم شد. به عبارت دیگر حزب‌الله لبنان چندین برابر رژیم صهیونیستی انتقام گرفت.
رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما هم اهل مقاومت هستیم و هم اهل مذاکره، گفت: رئیس‌جمهور اهل مذاکره بود اما امیدواریم حرف او درست باشد که گفتند ما اهل مقاومت هم
هستیم.
ذوالنور با بیان اینکه اظهارات اخیر رئیس‌جمهور از ‌اشتباهات بسیار فاحش وی بود، گفت: سیاست نظام این است که امکان مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی وجود ندارد. وقتی که رئیس‌جمهور این گونه سخن می‌گوید تاثیراتی در سطح بین‌الملل دارد. مذاکره با آمریکا از سیاست‌های کلان نظام است. رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه آقای روحانی‌اشتباه جدی انجام داد که این صحبت‌ها را مطرح کرد، افزود: وقتی که آقای روحانی بدون اینکه چنین اختیاری از ناحیه مردم، مجلس و نظام داشته باشد، این اظهارات رئیس‌جمهور نتیجه‌ای جز شرطی کردن جامعه ندارد.
ذوالنور اظهار داشت: در جلسه کمیسیون با آقای ظریف تذکر شدیدی در مورد اظهارات آقای روحانی دادیم و اعتراضات جدی نسبت به مواضع رئیس‌جمهور مطرح شد که به چه دلیلی رئیس‌جمهور چنین موضع‌گیری داشته است. اظهارات آقای روحانی موجب بی‌ثباتی و تزلزل اقتصادی خواهد شد، شاید قیمت دلار را پایین آورد اما وقتی که مردم شرطی شدند و دیدند اتفاقی نیفتاد، نرخ ارز مجدداً افزایش می‌یابد. آقای روحانی ‌اشتباه جدی انجام داد.
رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در همین راستا بیانیه‌ای به امضای نمایندگان رسید و به آقای رئیس‌جمهور تذکر داده شد که در سفری که در آینده به نیویورک خواهند داشت حق هیچ‌گونه مذاکره با آمریکا را ندارند.