kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

استیضاح ترامپ همین هفته!

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند، کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان این کشور طی هفته جاری روند تحقیقات برای استیضاح «دونالد ترامپ» را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی از تحرکات کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان برای آغاز روند استیضاح رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند. پرونده جنجالی روابط غیراخلاقی ترامپ با دو زن، موضوع تحقیقات کمیته مذکور اعلام شده است. شبکه «سی‌ان‌ان» دیروز طی گزارشی‌، اعلام کرد، مجلس نمایندگان(این هفته) قطعنامه‌ای را به رای می‌گذارد و با تصویب آن، استیضاح رئیس‌جمهور زمینه سازی می‌شود. بنا بر این گزارش، احتمالا چهارشنبه این رای گیری در کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا انجام می‌شود و با تصویب آن، زمینه مورد نیاز برای تحقیق و برگزاری جلسات استماع در زمینه استیضاح ترامپ هموار می‌گردد.
جان بولتون احتمالا وزیرخارجه می‌شود
برخی منابع در کاخ سفید از احتمال وزیر خارجه شدن «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا ، در صورت استعفای «مایک پمپئو» خبر داده‌اند.  خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان گزارش داد، اختلافات میان وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید بالا گرفته و همین تنش‌ها سبب ایجاد نارضایتی عمیق بین کارکنان شورای امنیت ملی کاخ سفید شده است. در این گزارش اعلام شده، در حالی که رویکردهای بولتون و پمپئو در ارتباط با ایران و کره شمالی به هم نزدیک است، اما آنها بر سر برخی مسائل با یکدیگر اختلاف دارند. بولتون و ترامپ نیز با یکدیگر کاملا همسو نیستند و شاهد این مدعا هم کنار گذاشت بولتون از پرونده افغانستان توسط ترامپ است.  با این حال، منابعی در کاخ سفید گفته‌اند که بولتون خود را برای سمت وزارت خارجه آمریکا، پس از شرکت پمپئو در انتخابات سنا، آماده می‌کند.
آزمایش 4 موشک
 نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک زیر‌دریایی اتمی این کشور با موفقیت چهار موشک «ترایدنت دی 5» با قابلیت حمل کلاهک اتمی را آزمایش کرد. به گزارش خبرگزای فارس، در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است که این چهار موشک از زیر‌دریایی «یو. اس. اس. نبرسکا» مستقر در جنوب کالیفرنیا در هفته گذشته شلیک شده‌اند.