kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
موسی حقانی، پژوهشگر تاریخ:

جریان نفوذ در اوج مقاومت می‌گوید موشک می‌خواهیم چکار!

معاون مؤسسه مطالعات تاریخ ایران گفت: جریان نفوذ، پهلوی را تطهیر می‌کند و در اوج مقاومت نظام و برهم زدن توطئه‌های دشمن، یک‌دفعه می‌گوید موشک می‌خواهیم چه کار؟!




موسی حقانی معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات تاریخ ایران در جمع فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه انگلیس همواره وجود ایران بزرگ و مقتدر را مانع تحقق خواسته‌های نامشروع و استکباری خود در قلب زمین دیده و می‌بیند، افزود: اقتدار کنونی ایران که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد، جلوی برنامه‌های استکبار در منطقه را گرفته است، بنابراین ایران نه‌تنها استقلال خود، بلکه استقلال کشورهای همسایه را هم حفظ کرده است.
حقانی با‌ اشاره به برخی مصادیق کنونی پروژه نفوذ، تضعیف و تجزیه ایران از سوی انگلیس، گفت: حتی در مجلس ما، چند نماینده تحت عنوان ایجاد بازار مرزی جمع شده و طرح تاسیس استان آذربایجان مرزی را طرح کرده و ۷۵ امضا گرفته‌اند. وی، نظریه نظام انقلابی را تنها راه مقابله با سیاست‌های استکباری انگلیس و آمریکا نسبت به ایران دانست و با‌ اشاره به مصادیق مقاومت ایران در زمینه‌های مختلف گفت: هرجا مقاومت کردیم بردیم و هر جا مذاکره کردیم به بدترین شکل باختیم.
معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات تاریخ ایران به جوانان تأکید کرد: اوج درگیری ما با دشمن در جنگ نرم است و همه باید افسران این جنگ باشیم. اخیرا پیله کرده‌اند در ایران رفراندوم برگزار کنیم و متأسفانه معاون رئیس‌جمهور هم می‌گوید اگر ظرفیت رفراندوم در ایران نبود چرا در قانون آمده است؟ باید گفت چه چیز را می‌خواهید به رفراندوم بگذارید؟ اصل مقاومت را که شما اعتقادی به آن ندارید؟ یک‌بار در ۲۸ مرداد ۳۲ این کار را کرده و کشور را بدبخت کردید کافی نیست؟ از یک سو با رفراندوم جامعه را دو شقه کرده و درگیری داخلی به راه انداختید از سوی دیگر ظرفیت پارلمان در عزل نخست‌وزیر را سلب کردید.
حقانی با تأکید براینکه نه‌تنها نباید به حرف‌های تند و انقلابی این‌ها اعتماد کنیم، بلکه اتفاقا باید شک کرده و بترسیم، تصریح کرد: هزینه سازش بیش از مقاومت است و باید بدانیم که فقط با استقلال و نظریه انقلابی می‌شود پیشرفت کرد؛ هر جا در دام دیپلماسی توصیه شده از سوی روشنفکران افتادیم، باختیم.
وی با بیان اینکه جریان نفوذ، جریان مقاومت را زیر سؤال برده و ما را به پذیرش نُرم‌های بین‌المللی توصیه می‌کند، افزود: جریان نفوذ، پهلوی را تطهیر می‌کند و در اوج مقاومت نظام و برهم زدن توطئه‌های دشمن، یک‌دفعه می‌گوید موشک می‌خواهیم چه کار؟!
این نویسنده و پژوهشگر تاریخ در پاسخ این پرسش که چه شده است که بعد از ۴۰ سال پهلوی را تطهیر می‌کنند؟ یادآور شد: هدف این طرح زیر سؤال بردن چرایی انقلاب است و فقدان اطلاعات تاریخی مردم باعث می‌شود این ادعاها درست و موجه به‌نظر برسد.