kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

۴ گذرگاه مرزی کشور برای اربعین آماده‌اند

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۴ گذرگاه مرزی کشور آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی را دارند.



به گزارش ایرنا عبدالهاشم حسن‌ نیا در بازدید از مرز شلمچه با بیان اینکه مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین آماده شده‌اند افزود: زائران اربعین از این چهار گذرگاه مرزی می‌توانند راهی عتبات عالیات در عراق شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هر چهار گذرگاه مرزی با ایجاد زیرساخت لازم آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند و تلاش شده با تامین زیرساخت‌ها زائران تردد روانی داشته باشند.
وی تصریح کرد: آمارها در سال‌های گذشته نشان داده است که میزان تردد زائران با اتوبوس ۱۰ تا ۱۵ درصد است و بیشترین میزان تردد هم از طریق مرزهای زمینی بوده البته امسال راه‌آهن و بخش هوایی هم اقدامات لازم را برای تردد راحت‌تر مسافران انجام می‌دهند.
حسن نیا گفت: امسال با توجه به اینکه تمامی زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی آماده شده است بیشترین تردد از این مرزها انجام خواهد شد و تلاش شده مشکلات و کمبودهای پایانه‌های مرزی  که در سال‌های گذشته برای زائران مشکل‌ساز شده بود برطرف شوند.