kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷

درگذشت دوبلور و گوینده قدیمی(اخبار ادبی و هنری)

ناصر احمدی دوبلور و گوینده قدیمی خبر، روز سی و یکم مرداد در سن 75 سالگی درگذشت.



به گزارش کیهان، احمدی سالها بکار گویندگی خبر ‌اشتغال داشت و در برخی از فیلم‌ها علاوه ‌بر شخصیتهای مختلف ، به‌جای گویندگان رادیو، حرف می‌زد. یکی از خبرنگاران قدیمی صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار ما، احمدی را از نوابغ گویندگی دانست که می‌توانست متن اخبار را برعکس و بدون ‌اشتباه و تپق بخواند. پیکر مرحوم ناصر احمدی دوبلور پیشکسوت صداو سیما دیروز (جمعه) در کرج تشییع شد.
به گزارش ایرنا، آئین تشییع این هنرمند کشور با حضور هنرمندان و خبرنگاران، مقابل صدا و سیمای استان البرز تشییع و در بهشت سکینه (س) کرج به خاک سپرده شد.  ناصر احمدی دوبلور پیشکسوت صبح پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه پس از مدت‌ها بیماری در بیمارستان درگذشت.
وی  متولد سال ۱۳۲۳ در شهر دامغان بود  و سال ۱۳۴۴ با ورود به رادیو و تلویزیون کار دوبله و گویندگی خبر را شروع کرد و تا یک سال پیش در عرصه هنر فعال بود. مرحوم احمدی  کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۴ در دوبله آغاز کرد و پس از آن وارد عرصه گویندگی رادیو شد. وی از گویندگان اخبار جنگ در دوران دفاع مقدس بود و خبرهای مربوط به اطلاعیه‌ها، عملیات و پیروزی‌های سپاهیان اسلام را به اطلاع مردم می‌رساند.
از جمله آثار شاخصی که وی صدا پیشگی کرده بود، می‌توان به «گربه روی شیروانی داغ»، «مظنونین همیشگی» و «ارباب حلقه ها»‌اشاره کرد.
از آخرین کارهای مرحوم احمدی می‌توان فیلم‌های سینمایی «رئیس‌پلیس آهنین»، «وقتی مارنی اینجا بود»، «نبرد با آتش»، «یاغی دشت»، مستند «آمازون» و «مغولستان» را نام برد.