kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

اعلام جرم دادستانی چهارمحال و بختیاری علیه رئیس‌سابق سازمان خصوصی‌سازی



دادستانی چهارمحال و بختیاری علیه رئیس ‌سابق سازمان خصوصی‌سازی به دلیل نحوه واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان چهارمحال و بختیاری اعلام جرم کرد.
دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری ۲۵ خردادماه امسال از ورود مدعی العموم به نحوه واگذاری این مجتمع صنعتی به بخش خصوصی خبر داده بود.
عادل آذر، رئیس‌ دیوان محاسبات کشور نیز در دهم مردادماه امسال در شورای اداری و اقتصاد مقاومتی به پرونده تخلف کشتارگاه صنعتی جونقان در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در ارزیابی‌های اولیه، وجود اختلاف قیمت مشهود است و دستور رسیدگی دقیق‌تر به این پرونده داده شده است.
در این هفته نیز دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: دادستانی این استان با هدف حفظ حقوق عامه علیه رئیس‌سابق سازمان خصوصی‌سازی کشور و سایر افراد مؤثر در واگذاری مجتمع کشتارگاه صنعتی جونقان اعلام جرم کرده است.
عبدالرضا علیمحمدی تاکید کرد: دادستانی چهارمحال و بختیاری اعلام جرم علیه این افراد را به اتهام تضییع اموال بیت‌المال دانسته است.
وی افزود: همچنین براساس ضوابط، سایر اقدامات قانونی در راستای ابطال قرارداد واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و در حال انجام است.
کشتارگاه صنعتی جونقان چهارمحال و بختیاری یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های کشور در منطقه غرب است که از سال ۷۸ فعالیت خود را در این استان آغاز کرد.
کشتارگاه صنعتی جونقان با ظرفیت کشتار
۲هزار رأس دام سبک و ۲۰۰ رأس دام سنگین یکی از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری است که از سال گذشته قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود.
خرداد امسال‌ نیز دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری با‌ اشاره به ورود مدعی‌العموم به موضوع روند واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان از احتمال بروز تخلف در این موضوع خبر داده بود.