kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
سخنگوی قوه قضائیه:

مدیرعامل سابق ایران‌خودرو بازداشت شد

سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری مدیرعامل سابق ایران خودرو و دو نفر دیگر از مسئولان آن خبرداد.




به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبر ساعت 14 شبکه اول سیما در پاسخ به این سؤال که آیا بازداشت‌ مدیرعامل شرکت ایران خودرو صحت دارد یا خیر اظهار کرد: آنچه در خبرگزاری‌ها در ارتباط با این موضوع مطرح شد مورد تایید است و مدیرعامل سابق ایران خودرو بر اساس گزارش‌های ضابطین به مرجع قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و اقدامات اولیه انجام شد و دیشب نیز تحت نظر بود. ضمن اینکه دو نفر دیگر از مسئولان این مجموعه هم بازداشت هستند.
اسماعیلی افزود: به لحاظ اینکه شب عید بود، تحقیقات ناقص بوده و تحقیقات تکمیلی انجام نشده است فلذا در راستای تسریع فرایند رسیدگی و صدور قرار تامین مناسب، همکاران ما (روز دوشنبه) 29 مرداد در محل کار حاضر شدند و از صبح مشغول انجام تحقیقات و بررسی در مورد این پرونده هستند و فرایند قضایی در گام‌های اولیه قرار داد.
به گفته وی ادامه بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو یا اتخاذ هرگونه تصمیم دیگری در این پرونده، منوط به اقدامات صورت گرفته از ناحیه بازپرس پرونده است.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال دیگری درباره تخلفات شرکت‌های خودروساز مانند افزایش قیمت‌ها، تحویل با تأخیر خودروها و اخبار مطرح شده مبنی بر هزینه طراحی صندوق عقب پژو 206 گفت: بارها اعلام کردیم هر جا مواجه با وقوع اعمال مجرمانه شویم به ویژه جایی که جمع زیادی از شهروندان ما از اعمال مجرانه متضرر می‌شوند، بدون هیچ‌گونه اغماضی و در اسرع وقت اقدامات قضایی را انجام می‌دهیم.
وی تاکید کرد: علاوه‌بر این، رئیس ‌قوه‌ قضائیه دستوری به سازمان بازرسی کل کشور داده تا در حوزه مسائل خودروسازان و اجحافی که در حق مردم مطرح شده مانند تاخیرها و تحویل خودروهای ناقص و افزایش قیمت ورود کند و ان‌شاءالله بعد از ارائه گزارش سازمان بازرسی، اگر لازم شد در قالب همین پرونده یا به صورت مستقل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.