kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷

آیا مدافع حرم بودن جرم است؟!



شهردار سابق کرمانشاه مدافع حرم در شهرداری کرمانشاه را خانه‌نشین کرد و علی‌رغم منصوب شدن شهردار جدید وی کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برد!
پوریا جلالی کارشناس ارشد و معاون فرهنگی سابق شهرداری کرمانشاه مدت 14 سال در این نهاد خدمات‌رسان سابقه فعالیت دارد و در زمان حضورش در معاونت فرهنگی شهرداری به موفقیت‌های چشم‌گیری در سطح ملی دست یافت، به جرم پیوستن به مدافعین حرم در سوریه و عراق از سمت خود برکنار و در حال حاضر در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد!
جلالی دو سال پیش به واسطه اعتقاد و تعهدی که به آرمان‌های نظام و انقلاب داشته و دارد، برای مقابله با معاندین نظام و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، مدت سه ماه محل خدمت را ترک و با ادای دین، به مدافعان حرم در سوریه پیوست و پس از پایان ماموریتش و برگشت به کرمانشاه در کمال تعجب توسط شهردار سابق از سمت خود (معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه) عزل و مدت دو سال است در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و در این مدت نهایت بی‌اخلاقی و نامهربانی‌ها با وی صورت گرفته است! با استعفاء آرش رضایی از مسند شهرداری کرمانشاه سرپرست وقت (لعل‌بخش) درخواست مجدد این مدافع حرم را جهت تصدی معاونت فرهنگی به حراست شهرداری ارائه کرد و استعلام جلالی برای بازگشت به پست قبلی از سوی نهادهای نظارتی صادر شد لذا صدور ابلاغ و بازگشت به کار جلالی مصادف شد با معرفی شهردار فعلی کرمانشاه.
گفتنی است با آغاز به کار سعید طلوعی در شهرداری کرمانشاه، برای همگان کاملا مسجل شده بود که پوریا جلالی با توجه به حقوق تضییع شده‌اش توسط شهردار سابق کرمانشاه مجددا دعوت به کار می‌شود، لذا نه تنها این مهم صورت نگرفت، بلکه هنوز هم وضعیت شغلی این مدافع حرم در هاله‌ای از ابهام به‌سر می‌برد و وی علی‌رغم شایستگی و برنامه‌هایی که در حوزه فرهنگی دارد، مغضوب مسئولاین شهرداری
به‌خصوص شهردار کرمانشاه شده است!
حال سوال نگارنده از جناب شهردار کرمانشاه این است؟ آیا مدافع حرم بودن در شهرداری کرمانشاه جرم به حساب می‌آید که با نیروهای ارزشی این نهاد چنین برخوردهایی دون از آموزه‌های دینی صورت می‌گیرد؟!
ناگفته نماند که عزل‌ پوریا جلالی از معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه توسط شهردار سابق، مسئولیت اخلاقی و سازمانی برای شهردار فعلی کرمانشاه ایجاب نمی‌کند، اما بی‌اعتنایی شهردار کرمانشاه نسبت به نیروهای ارزشی که ذخایر جبهه مقاومت به شمار می‌آیند چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد!
نکته حائز اهمیت این‌که عزل معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه برخلاف منویات مقام‌معظم ‌رهبری صورت گرفته است که در توصیفی از مدافعان حرم بیان فرمودند: که اگر مدافعان حرم نبودند، الان باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم، آیا عدم توجه شهردار کرمانشاه به فرمایش رهبر فرزانه در توجه به چنین نیروهایی (مدافعان حرم) غفلت ایشان (شهردار کرمانشاه) از منویات معظم‌له نیست؟!
آیا بهتر نبود که شهردار کرمانشاه به دنبال جذب حداکثری نیروهای ارزشی و متعهد برمی‌آمد و خدمت به آبادانی و رفاه شهروندان کرمانشاهی را با به‌کارگیری نیروهای متخصص در اولویت کاری خود قرار می‌داد؟!
سید سیاوش حسینی