kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
ظریف در دیدار ولیعهد کویت:

ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی‌اند

وزیر امور خارجه در دیدار ولیعهد کویت عنوان کرد ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی هستند.




محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کویت سفر کرده است، دیروز (یک‌شنبه) با نواف جابر الصباح ولیعهد کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار ولیعهد کویت ضمن خوش‌آمدگویی گرم و صمیمانه به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از علاقه امیر کویت برای دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود که به علت بیماری دیدار ایشان با شما میسر نشد.
نواف جابر الصباح، مصالح منطقه را بالاتر و مهمتر از هر چیزی خواند و افزود: ما همواره برای همکاری و گفت‌وگو آماده‌ایم و آن را به مصلحت منطقه و امنیت و ثبات آن می‌دانیم.
ظریف نیز در این دیدار با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای امیر کویت، ایشان را یکی از رهبران با درایت در منطقه خواند.
وزیر امور خارجه جمهوری سلامی ایران روابط ایران و کویت را دوستانه و برادرانه خواند و خواستار توسعه و تعمیق روابط دو کشور شد.
ظریف با اشاره به لزوم همکاری کشورهای منطقه با توجه به تحولات جاری و پیش روی، اظهار داشت: ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی‌اند.
ظریف همچنین در دیدار با وزیر امور خارجه کویت در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه و یمن، شرایط جاری در منطقه خلیج فارس، مهم‌ترین مسائل بین‌المللی و سایر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
از سوی دیگر جمعی از اعضای انجمن دوستی ایران و کویت شامگاه شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کویت سفر کرده، دیدار کردند.
روابط دوستانه و دیرینه ایران و کویت، مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع فلسطین، ضرورت همکاری در خلیج فارس، شرایط جاری در منطقه، تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران از جمله محورهای گفت‌وگو و تبادل نظر در این دیدار بود.
همچنین همزمان با سفر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به کویت، یک روزنامه کویتی نوشت که ظریف در این سفر تنش در تنگه هرمز و امنیت منطقه را بررسی خواهد
کرد.
روزنامه الجریده کویت پیش‌بینی کرد که ظریف در دیدار با مقامات کویتی پیشنهاد مربوط به پیمان عدم تعرض که پیش از این سید «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در سفر به کویت (خردادماه) مطرح کرده بود و همچنین مباحث دیگر مربوط به تنش در منطقه را بررسی کند.