kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
به همت قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان

افتتاح اولین پروژه مسکونی برای سیل‌زدگان منطقه سیمرغ با تکنولوژی روز جهانی (ICF)

مراسم افتتاح اولین پروژه ساخت واحد‌های مسکونی در کشور با تکنولوژی روز جهانی (ICF) در منطقه سیل‌زده سیمرغ از توابع استان مازندران برگزار شد.




به همت قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان در منطقه سیل‌زده سیمرغ از توابع استان مازندران، اولین واحد مسکونی ویژه سیل‌زدگان در سطح کشور با ابعاد 72 متر ویلایی و دو خوابه با 20 متر‌ تراس آن هم ظرف مدت 27 روز با تکنولوژی ICF ساخته شد.
به همین منظور، مراسم افتتاح اولین پروژه ساخت واحد‌های مسکونی در کشور با تکنولوژی روز جهانی (ICF) در منطقه سیل‌زده سیمرغ از توابع استان مازندران برگزار شد.
گفتنی است بر اساس گزارش‌های مهندسین مربوطه، از مزیت‌های این سیستم کاهش مصرف انرژی تا پنجاه درصد و صرفه‌جویی در سوخت‌های فسیلی و حرکت بر اساس منویات مقام معظم رهبری بر مبنای توسعه پایدار و حرکت همه‌جانبه است.
در این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولین استانی و شهری برگزار شد، حجت الاسلام روحانی، امام جمعه شهرستان بابل و سردار سعید قاسمی به ایراد سخنرانی پرداختند.
سردار مهندس سعید قاسمی در این مراسم با بیان مشکلات متعدد مردم سیل‌زده گفت: باید برای ساخت سریع و ارزان و آسان فکر تازه کرد و استفاده از مصالح نوین جایگزین مصالح سنتی راهکار اصلی ما برای ساخت سریع است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما جهادگران پای کار ایستاده‌ایم تا به مردم و ملت شریف ایران ثابت کنیم تنها راه نجات و سعادت ایران اسلامی کار و تلاش انقلابی و اقدام جهادی و بازگشت به سیره حضرت امام(ره) است.
وی افزود: در همین راستا منویات رهبر معظم انقلاب را نصب‌العین قرار داده و بنیاد خدمت را برای خدمت‌رسانی ویژه به مردم راه‌اندازی کردیم و ان‌شاء‌الله برای رفع محرومیت تلاش خواهیم کرد.
شایان ذکر است پس از گذشت 22 ماه از زلزله مصیبت‌بار سرپل ذهاب، فعالیت‌های قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان تحت فرماندهی و مدیریت سردار سعید قاسمی در شهر سرپل ذهاب در آستانه اتمام قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، ساخت 110 واحد مسکونی، 9 مدرسه و 8 مسجد و همچنین ایجاد بازارچه کارآفرینی و ساخت چندین مجموعه تفریحی به‌ویژه ‌ترمیم و بازسازی مجموعه تفریحی فرهنگی «سراب گرم» از جمله فعالیت‌های این قرارگاه در طی 2 سال گذشته تنها در حوزه ساخت و آبادانی بوده است.
قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان از نخستین روزهای زلزله در کرمانشاه شکل گرفت.این قرارگاه ضمن توجه به فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز خانه برای زلزله‌زدگان، در حوزه بهداشت، درمان و سلامت خانواده خدمات رایگانی ارائه داده است.
همچنین علاوه بر این فعالیت‌ها، در این مدت نیز سایر برنامه‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگی مانند ویژه برنامه‌های اربعین در مجموعه راهیان کربلا، یا برنامه‌های علمی مانند رباتیک در مجموعه غدیر و همچنین مسائل رسانه‌ای مانند ساخت مستندهای فرهنگی هنری درخصوص فعالیت‌های جهادی و... طراحی و عملیاتی شده است.
لازم به یادآوری است که با وقوع سیل در فروردین ماه سال جاری قرارگاه حاج احمد متوسلیان بخشی از توان خویش را صرف کمک‌رسانی به نقاط سیل‌زده به‌ویژه منطقه آق‌قلا، پلدختر و مناطق مختلف استان خوزستان نمود که این خدمات هم اکنون نیز در حال انجام است.
به گزارش کیهان، مهندس شیردل مسئول طرح و برنامه بنیاد در همین راستا تأکید کرد: ان‌شاءالله در تلاشیم در بنیاد خدمت فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه رفع محرومیت در کشور ایجاد ‌نماییم و چشم‌انداز این مجموعه را طی پنج سال آینده روی ساخت حداقل 50 هزار واحد مسکونی برای مسکن محرومین متمرکز نموده‌ایم.
وی افزود: در هفته‌های گذشته نظر به ایجاد یک چتر واحد برای فعالیت‌های چند بعدی این مجموعه و ایجاد بستر هماهنگ، بنیاد خدمت با هدف حمایت از محرومین و ایجاد بستر همکاری مشترک تمامی ‌گروه‌های جهادی در کشور ایجاد شده است.