kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
در همایش فرماندهان بسیج و مسئولین حراست دستگاههای اجرایی مطرح شد

وزیر اطلاعات: هوشیاری در وحدت مانع از نفوذ دشمن است

حجت‌الاسلام علوی گفت: باید با هوشیاری و وحدت از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.




حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات در همایش فرماندهان بسیج و مسئولین حراست وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌افزایی و همگرایی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.
حجت‌الاسلام علوی افزود: وحدت، همدلی و هم‌افزایی عامل موفقیت خواه مسلمان یا نامسلمان است، وحدت به‌گونه‌ای نیست که اگر دشمن آمد با یکدیگر باشیم. حتی اگر دشمنی هم در برابر ما نباشد، باید باهم باشیم. وحدت، برادری و هم‌افزایی مانند دارو نیست که در هنگام مرض آن را مصرف کنیم. وحدت مثل غذا برای زنده بودن است بنابراین برای پیشرفت و موفقیت ولو اگر دشمنی هم در کار نباشد باید وحدت داشته باشیم و دست در دست هم بدهیم و انرژی‌هایمان را در جهت آرمان‌های انقلاب و نظام تحت فرماندهی معظم کل قوا به کار بگیریم.
وزیر اطلاعات افزود: باید هوشیاری در وحدت داشته باشیم و با این هوشیاری از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم؛ چرا که دشمن هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشیند و زمانی که این وحدت را از بین ببرد، امید پیدا می‌کند که انقلاب اسلامی را شکست دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه مذهب اهل بیت(ع) پرجاذبه است، گفت: ما هم باید بیان و عمل‌مان بر اساس دین و اهل بیت باشد و اگر بسیجی شدیم، باید با رفتارمان مردم را به دین‌داری دعوت کنیم.
حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: ما در وزارت اطلاعات به دوستان خود گفتیم در برخورد با این فرق مانند صوفیه، اهل حق، اسماعیلیه یا فِرق دیگر برخورد ما طوری نباشد که آنها زده شوند بلکه باید آنها را به سمت عقیده درست و صحیح بیاوریم. وزیر اطلاعات با‌ اشاره به اینکه علم با اخلاق و عقلانیت با اخلاق امروز در جامعه ما گره‌گشا خواهد بود، افزود: امروز ما نیازمند اخلاق و گسترش آن در جامعه هستیم و باید هوشیارانه به نظام و مردم خدمت کنیم.