kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

اس 300 ایرانی آماده تحویل است

سامانه موشکی جدید ایران با عنوان «باور ۳۷۳» که از آن به عنوان «اس ۳۰۰» ایرانی یاد می‌شود، به گفته یک مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده تحویل و رونمایی شده است.


 رئیس ‌بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:‌ هفته آینده از سامانه موشکی جدید رونمایی خواهد شد؛ باور  ۳۷۳ را ساخته‌ایم که آماده تحویل به نیروهای مسلح است.
سامانه موشکی باور ۳۷۳ که به اس ۳۰۰ ایرانی معروف است، با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر از قابلیت های بیشتری نسبت به سامانه اس ۳۰۰ روسی بهره می‌برد.
مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از این اعلام کرده بودند که باور ۳۷۳ آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
موشک طراحی شده این سامانه چابک و چالاک است و از تکنولوژی نوینی که به طور کامل ساخت ایران است بهره می‌بردو باور قدرت دفاعی ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.
سامانه باور ۳۷۳ از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیاری با مدل‌های مشابه آمریکایی و روسی از نظر پرتابگر، رادار و موشک‌های خود دارد. این سامانه از  رادار معراج چهار بهره می‌برد یک رادار کنترل آتش برد بلند و آرایه فازی معرفی شده‌است.
رئیس ‌بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود گفت:  دشمن از عرصه موشکی ایران به شدت هراس دارد.
سرتیپ سعید شعبانیان ادامه داد: در عرصه موشکی تا شعاع ۲ هزار کیلومتری آمادگی داریم هر دشمنی را هدف قرار دهیم و این روزها روی دقت، قدرت تخریب و سرعت آن برنامه ریزی می‌کنیم و به نتایج مطلوبی رسیدیم.
وی گفت: در عرصه پدافند هوایی در مقطعی کوتاهی‌هایی صورت گرفته بود و برای دریافت سلاح اس ۳۰۰ دردسرهای زیادی کشیدیم که در نهایت تعداد محدودی به دست ما رسید و نهایت این که با دستان توانمند متخصصان ایران، سامانه باور ۳۷۳ ساخته شد.
این مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت:‌ با همت جوانان و شرکت‌های دانش بنیان و دانشمندان صنعت دفاعی، تلاش خصمانه دشمن در زمینه تحریم ایران به فرصت تبدیل شده و از این رو، امروز در بهترین شرایط دفاعی قرار داریم و تمامی نیازهای عرصه دفاعی و غیردفاعی را تامین می‌کنیم.
وی افزود: کشور در عرصه دفاعی و امنیتی در بهترین شرایط در ۴۰ سال گذشته قرار دارد و امروز صنعت دفاعی به جایی رسیده است که امروز نه تنها قادر به تامین کلیه نیازهای نیروهای مسلح هستیم بلکه قادر به صدور اقلام دفاعی و خدمات فنی به کشورهای مسلمان و همسایه هستیم.
شعبانیان گفت: نیروهای مسلح با اقداماتشان باعث شدند ادبیات تهدیدات تغییر کند و دیگر از گزینه‌های روی میز خبری نیست و تهدیدات آن‌ها رنگ باخته است.
سرتیپ شعبانیان افزود: در حال حاضر از مهندسی معکوس عبور کردیم، ودر حال حاضر در مرحله ایده تا محصول هستیم.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهارکرد: در آینده نزدیک اخبار بسیار خوب و شیرینی در حوزه‌های هوایی در ساخت هواپیماهای سنگین به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.