kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس:

آقای روحانی کِی می‌خواهد شعارهای انتخاباتی‌ را اجرایی کند؟

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: آقای روحانی تقصیرها را به گردن دولت دهم می‌انداخت و حال هم به گردن تحریم‌ها و فقدان اختیارات می‌اندازد، پس ایشان کِی می‌خواهد شعارهای انتخاباتی خود را عملیاتی کند؟




اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس با‌ اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره میزان اختیاراتش گفت: قانون اساسی اختیارات رئیس قوه مجریه را مشخص کرده و اگر بخواهد اختیاراتی هم کم و زیاد شود نیازمند بازنگری در قانون اساسی است.
وی افزود: آقای روحانی وقتی به‌عنوان رئیس‌جمهور کاندیدا شده، بر اساس چارچوب مشخص شده در قانون اساسی برنامه‌هایش را تنظیم کرده و شعارهای انتخاباتی خود را مطرح کرده است. آقای رئیس‌جمهور باید بگویند بعد از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اختیاراتش کمتر شده یا بیشتر شده و یا در همان چارچوب مشخص شده بوده است؟
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چطور شده که در دو سال گذشته دولت محدودیتی در اختیارات نبوده و یک‌باره امروز آقای رئیس‌جمهور عنوان می‌کند که اختیاراتش کافی نیست، به‌نظر من این قبیل اظهارات، پاک کردن صورت مسئله و نوعی فرافکنی است و کاملاًً مشخص است که اختیاری از آقای رئیس‌جمهور سلب نشده و علاوه بر این، مجلس هم هر چه آقای رئیس‌جمهور خواسته انجام داده است.
عباسی خاطرنشان کرد: در ارتباط با ایجاد وزارت بازرگانی هم که آقای رئیس‌جمهور آن را مطرح کرده، آقای رئیس‌جمهور می‌تواند از طریق صحیح با ارائه لایحه به مجلس، خواسته‌اش را مطرح و شرح وظایف این وزارتخانه جدید را مشخص کند و مجلس هم سعی می‌کند اگر به تولیدات داخلی لطمه‌ای وارد نمی‌شود و یا این لایحه مغایرتی با قانون پیدا نمی‌کند و می‌تواند واقعاً مشکل اقتصادی کشور را حل کند، همکاری لازم را با دولت داشته باشد.
وی افزود: اینکه تیم اقتصادی دولت عملکرد خوبی نداشته باشد و ما شاهد تورم، بیکاری و رکود و گرانی قیمت‌ها در بازار باشیم و بعد هم یک‌ بار گفته شود این مشکلات به‌خاطر تحریم‌هاست و یک‌ بار بگویند به‌خاطر نبود اختیارات است، مردم آن را نمی‌پذیرند و می‌دانند که این حرفها بهانه‌ای بیش نیست و رئیس‌جمهور باید تیم اقتصادی‌اش را تقویت کند.
به گزارش فارس، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آقای روحانی در چهار سال دولت یازدهم همه گرفتاری‌ها را به گردن دولت قبل می‌انداخت، الان هم همه گرفتاری‌ها را به گردن تحریم و نبود اختیارات می‌اندازد، پس آقای رئیس‌جمهور شعارهای انتخاباتی خود مبنی بر برداشتن تورم و اینکه هم چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید و هم چرخ معیشت مردم را کِی می‌خواهد محقق کند؟