kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) :

500 هزار بسته لوازم‌التحریر در مناطق محروم توزیع می‌شود

با مشارکت مردم و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در پویش ملی «مشق احسان» 500 هزار بسته لوازم‌التحریر در مناطق محروم توزیع می‌شود.

به گزارش ایران نوشت، مراسم افتتاح پویش ملی مشق احسان با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صبح دیروز در محل برگزاری هفتمین نمایشگاه ایران نوشت واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار شد.
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم گفت: صنعت فرهنگی از صنایع مغفول کشور است که به لحاظ اقتصادی و به‌کارگیری نخبگان این ظرفیت را دارد که بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.
محمد مخبر افزود: سال گذشته ۱۵۰ هزار بسته لوازم التحریر در مناطق محروم توزیع شد و امسال درنظر داریم تا ۵۰۰ هزار بسته توزیع شود که قرار است ۲۵۰هزار بسته را ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ۲۵۰هزار بسته دیگر توسط مردم تهیه و تا قبل از ۲۵ شهریور در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود. ارزش مالی هر بسته بیش از ۲۰۰ هزار تومان است و امسال تولید نوشت‌افزارها به سمت ذائقه مردم میل پیدا کرده و به فرهنگ اسلامی ایرانی نزدیک‌تر شده است، در کنار این، جذابیت خوبی نیز برای رقابت با نمونه‌های خارجی پیدا
کرده است.
مخبر با‌اشاره به لزوم تولید کالای ایرانی و پیگیری محصولاتی که در بخش نوشت‌افزار در داخل تولید نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: محور اصلی نظام، عدالت است و اگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در موضوعات مختلف نظیر بهداشت و درمان، آموزشی، مدرسه‌سازی و غیره ورود پیدا می‌کند، در راستای توسعه عدالت است. در موضوعات کمبود فضای آموزش و تجهیزات آموزشی وجود دارد تاکنون ۱۴۰۰ مدرسه توسط ستاد تحویل داده شده است که این رقم باید به دو هزار مدرسه برسد.
وی با ‌اشاره به پویش مشق احسان گفت: در این پویش باید کالای ایرانی توزیع شود و دغدغه حمایت از کالای ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وجود دارد و امیدواریم که سایر سازمان‌ها نیز به حمایت از تولیدات ایرانی بپردازند. در کل سال توزیع لوازم‌التحریر و جمع‌آوری آن ادامه دارد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این حوزه ورود پیدا کرده و در سایت خود محلی برای ثبت‌نام برای کمک به تهیه این لوازم در نظر گرفته است و کمک‌های ذکر شده در بین دانش‌آموزان نیازمند
۳۱ استان توزیع خواهد شد.