kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

مشکلات تصمیم عجولانه دولت برای یک هدیه ناموجه(اخبار ادبی و هنری)



پس از دستور حسن روحانی مبنی بر اختصاص اینترنت رایگان یک‌ساله به خبرنگارها، محمدجواد آذری جهرمی ‌وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام خبرنگاران خبر داد. تصمیم دولت برای اعطای اینترنت رایگان یک‌ساله به خبرنگاران در حالی است که این تصمیم مورد انتقاد قرار گرفته است. معادل ریالی این هدیه چیزی در حدود 300 هزار تومان برآورد می‌شود و معلوم نیست دولت تدبیر و امید بر چه اساسی اقدام به اعطای چنین هدیه‌ای به خبرنگاران نموده است. پیشتر نیز در دولت‌های مهرورزی و اصلاحات هدایای مشابهی به خبرنگاران داده شده بود که با انتقاد همراه بود.
گفتنی است طی روزهای گذشته برخی خبرنگاران موفق و برخی دیگر برای دریافت اینترنت رایگان ناکام شدند تا جایی‌که وزارت ارشاد طی اطلاعیه‌ای از مدیران رسانه‌ای خواست تا اسامی ‌واجد شرایط را اعلام کنند.
با این حال پیگیری‌های خبرنگار کیهان نشان می‌دهد افراد عادی نیز توانسته‌اند با ثبت‌نام در این سامانه، اینترنت رایگان یک ساله دریافت کنند.
با توجه به ناهماهنگی‌ها و عدم وجود داده‌های کافی به‌نظر می‌رسد تصمیم خلق‌الساعه دولت تدبیر و امید برای اعطای این هدیه ناموجه به خبرنگاران بدون انجام تمهیدات لازم صورت گرفته و دستگاه‌های مختلف دولتی را دچار مشکل کرده است.