kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

عزاداری چهره‌‌ها برای یک گربه! (اخبار ادبی و هنری)



گروهی از بازیگران، برای مرگ گربه یک کارتونیست، عزا گرفتند!
روز گذشته بزرگمهر حسین‌پور، کارتونیست روزنامه‌های زنجیره‌ای و دولتی، تصویری از خود و گربه‌اش در فضای مجازی منتشر و از مرگ او نوشت. در پی انتشار این مطلب، گروهی از بازیگران سینما واکنش قابل‌تأملی نشان دادند. این افراد در واکنش مطالب حزن‌انگیز نوشتند و با صاحب گربه اعلام همدردی و تسلی کردند! پاسخ‌های این بازیگران در واکنش به مرگ گربه، به گونه‌ای است که گویی فرزند خانواده‌ای درگذشته است!
به طور مثال، امیر مهدی ژوله، از طنزپردازهایی که سابقه همکاری با برخی از گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و تبلیغ برای حسن روحانی در دوران انتخابات را در کارنامه‌اش ثبت کرده، نوشت: «همه اين سال‌ها شما
زندگيتون‌رو، رفت و آمدتون‌رو، خونه‌هاتون، احساساتون‌رو، همه‌چي‌تون‌رو برمبناي اين بچه تنظيم كردين... چقدر اذيت مي‌شدين وقتاي مريضيش...  صبر و آرامش بده خدا به تو...»
میترا حجار، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت گربه بزرگمهر حسین پور نوشت: «...گاهی آرزو می‌کردم کاش من جای این حیوونا بودم در اون صورت روزی که می‌رفتم کسی ازم خاطره بدی نداشت.» کامبیز درمبخش، کارتونیست شبه‌روشنفکر نیز در پیام خود خطاب به همکارش نوشت: «عزیزم واقعاً ناراحت شدم خیلی سخته برای ماهم دوبار پیش آمد که هنوز فراموش نکردیم!! از صمیم قلب به تو تسلیت میگم.»
گفتنی است پیش‌تر نیز چهره‌هایی اینچنین برای مرگ گربه یک بازیگر به عزاداری پرداخته بودند.
از خود بیگانگی و تقلید از سبک زندگی غربی این چهره‌ها را به معضل امروز جوامع غربی یعنی تنهایی مفرط سوق داده تا جایی‌که برای فرار از تنهایی به هم‌خانگی با حیوانات و حبس این جانداران در محیط‌های بسته آپارتمانی روی آورده‌اند. بسیاری از این حیوانات به دلیل دور شدن از شرایط طبیعی زندگی‌شان آسیب‌پذیر شده و عمر کوتاهی دارند.