kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

«قصه‌های مقاومت» رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی از مجموعه مستند «قصه‌های مقاومت» در بسیج صدا و سیما برگزار شد. این مستند در ۴ قسمت به همت مرکز بسیج رسانه ملی تهیه شده و قرار است در روز‌های آینده از شبکه‌های مختلف سیما به نمایش درآید.

محمد مهدی رحمتی، رئیس بسیج صدا و سیما در مراسم رونمایی از مجموعه «قصه‌های مقاومت» گفت‌: این چهار مستند از سال 2006 آغاز شده و سپس 10 سال بعد را نمایش داده و شرایط بسیاری از خانواده‌های لبنانی را به تصویر کشیده است. متأسفانه بسیاری از این خانواده‌ها سامان پیدا نکرده‌اند اما روح مقاومت در لحظه لحظه‌شان جاری است.
وی تصریح کرد: امیدوارم که این جریان مستندسازی با حمایت بزرگ‌ترهای این حوزه تداوم داشته باشد. فیلم‌سازی مقاومت هم کار سختی است و هم محدودیت‌هایی در آن وجود دارد. باید به بچه‌های جبهه انقلاب فضا بدهیم تا بتوانند کار کنند. وی با‌ اشاره به مجید کلهر، کارگردان این چهار فیلم مستند گفت: وی نه تنها در جنگ سی و سه روزه بوده بلکه در جنگ آمریکا و عراق نیز حضور داشته و فرزند شهید است. کلهر، قصه افرادی را به تصویر کشیده که روح مقاومت در لحظه لحظه زندگی‌شان جاری است.
در پایان این مراسم و پس از سخنرانی پیمان جبلی‌، معاون برون‌مرزی صدا و سیما، از مستندسازان تقدیر و 4 مستند «در آن شب»، «الطیبه، «خانه» و «روز سی و سوم» رونمایی شد.