kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

انتقاد داورزنی از اجاره دادن اماکن ورزشی به بخش خصوصی

معاون وزیر ورزش ماده ٨٨ که در قالب آن اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود را برای ورزش کشور فاجعه دانست.

محمدرضا داورزنی در نشست با مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها که از صبح امروز چهارشنبه در هتل المپیک تهران آغاز شده است، اظهار داشت: نقش محوری و کلیدی در توسعه ورزش قهرمانی را هیئت‌های ورزشی استانی بر عهده دارند، بنابراین باید ادارات کل استانی شرایطی را فراهم کنند که هیئت‌ها بتوانند به نحو احسن این فعالیت را انجام دهند بطوریکه مردم بتوانند بهتر ورزش کنند و آنها هم که در ابعاد ورزش قهرمانی حرکت می‌کنند، زمینه رشد آنها وجود داشته باشد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ماده ٨٨ که در قالب آن اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود را برای ورزش کشور فاجعه دانست.
وی تصریح کرد: نباید به راحتی اماکن ورزشی را اجاره داد چرا که این اماکن زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های هر هیئت است بنابراین باید مازاد اماکن ورزشی در استان‌ها اجاره داده شود تا خللی در خصوص فعالیت هیئت‌ها صورت نگیرد. در این زمینه با برخی نمایندگان هم صحبت کرده ایم تا موانع قانونی برای رشد و توسعه ورزش کشور برطرف شود.
داورزنی دیروز هم درباره گمانه زنی‌ها مبنی بر بازگشتش به فدراسیون والیبال گفت: ۹ شهریور تا بیست و سوم همین ماه ثبت نام فدراسیون والیبال انجام و بعد هم انتخابات برگزار می‌شود. من هنوز برای شرکت در مجمع تصمیم گیری نکرده ام. قانون می‌گوید سرپرست فدراسیون اگر بخواهد ثبت نام کند باید استعفا بدهد. هر مسئولی هم در زمان انتخاب شدن باید دوشغله نباشد و از سمت خود استعفا دهد. من  سعی می‌کنم در مجمع ثبت نام نکنم اما اگر هم ثبت نام کردم از معاونت استعفا می‌دهم.