kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
مقام نظامی یمنی فاش کرد

تحولات عدن کار مشترک امارات و عربستان بود؛ منصور هادی از پشت خنجر خورد

یک منبع نظامی ارتش یمن اعلام کرد، اتفاقات اخیر در بندر عدن، توطئه مشترک عربستان و امارات و یک «کودتای نظامی» علیه «عبدربه منصورهادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن بوده است.

یک منبع نظامی ارتش یمن که نامش ذکر نشد، دیروز به شبکه الجزیره گفت، پیش از اتفاق اخیر در عدن، «عبدربه منصورهادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، با مسئولان عربستان نشستی را برگزار کرده و به آنها گفته بود که اوضاع خطرناک است. عربستان نیز به منصور هادی وعده داده بود که برای جلوگیری از اقدامات «کودتاچیان» وارد عمل شود، اما در عمل هیچ اقدامی اتخاذ نکرده است.
چهار‌شنبه هفته گذشته درگیری‌های شدیدی میان شورای انتقالی جنوب و نیروهای دولت مستعفی یمن رخ داده بود. این درگیری سه روز ادامه داشت و شورشیان با حمایت امارات و دریافت ۴۰۰ خودروی زرهی از این کشور، بر شهر عدن مسلط شده و منصور هادی را از کاخ ریاست جمهوری و شهر عدن بیرون رانده‌اند.
هشدار انصارالله به عربستان
«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله، با تاکید بر اینکه ریاض توانایی جلوگیری از حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را ندارد، به رژیم سعودی هشدار داد، در صورت ادامه اقدامات تجاوزکارانه، حملات کمیته‌های مردمی و ارتش یمن علیه عربستان افزایش خواهد یافت.
البخیتی اظهار داشت: این حملات در چارچوب دفاع از خود است و ریاض توانایی جلوگیری از این گونه حملات را ندارد. وی از توسعه توانمندی‌های موشکی و هوایی و تسلیحات راهبردی ارتش و انقلابیون یمن خبر داد.
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حملات پی در پی پهپادی و موشکی به عمق خاک عربستان، ریاض را در وضعیت دشواری قرار‌داده‌اند.