kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


      
      کشف قاچاق
هندیجان – خبرنگار کیهان: فرماندار و رئیس ‌کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هندیجان گفت: سربازان گمنام آقا امام ‌زمان (عج) یک شناور را در آب‌های استحفاظی هندیجان توقیف کردند.علی بویری افزود: در بازرسی از این شناور انواع تلفن های همراه و قطعات یدکی خودرو به ارزش 177 میلیارد و 808 میلیون ریال کشف شد.وی اضافه کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این کالاها را از طریق مبادی غیرقانونی وارد کشور کنند.
احتکار ذرت دامی
همدان – خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از کشف510 تن ذرت دامی خارج از شبکه توسط تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی نهاوند خبر داد.علیرضا حسن‌پور گفت: با توجه به گزارشات رسیده و ورود به موقع تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی نهاوند مشخص شد فردی مقدار510 تن ذرت دامی به ارزش نزدیک به هفت میلیارد ریال را که با ارز دولتی وارد شده و باید به واحدهای دام و طیور داده می‌شد، در یک انبار نگهداری کرده است.وی افزود: متهم قصد داشت این خوراک دام را به صورت آزاد در بازار به فروش برساند.
فروش مکمل‌هاي ورزشي تقلبي
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس فتای اصفهان گفت: فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ مکمل‌های ورزشی نیروزا و ارسال اجناس تقلبی اقدام می‌کرد، در اصفهان دستگیر شد.سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر خريد مکمل‌هاي ورزشي از طريق تلگرام و مواجهه با عوارض جانبي زياد پس از مصرف آن داروها، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.وی اضافه کرد: كارشناسان پليس فتا پس از بررسی و تحقیق متهم را که درمنزل خود انواع داروهاي تقلبي می‌فروخت را شناسایی و دستگیر کردند.
دستگیری سوداگران مرگ
سمنان – ایسنا: فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری چهار عضو باند قاچاق مواد مخدر در عملیات مشترک با پلیس تهران بزرگ و البرز خبر داد.سرهنگ عبداله حسنی افزود: در بررسی‌ و تحقیقات تکمیلی مشخص شد قاچاقچیان مقدار قابل توجهی مواد مخدر را از استان کرمان به استان البرز منتقل و در یک منزل مسکونی جاسازی کرده‌اند.وی اضافه کرد: در یک عملیات غافلگیرانه پلیس چهار عضو اصلی این باند را که در مخفیگاه‌شان در گلشهر البرز مخفی شده بودند دستگیر و همچنین دو دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه تریلی توقیف و 130 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کرد.
آخرین شنا
‌ایلام – تسنیم: سه نفر از اعضای یک خانواده دهلرانی ‌به دلایلی نامعلوم ‌در سد ‌دو‌یرج غرق شد‌ند.   احمدی‌، رئیس ‌بیمارستان شهدای دهلران، ضمن تائید خبر گفت:‌ سه نفر از شهروندان در سد دویرج غرق و پیکر یکی از آنان به بیمارستان منتقل شد که قبل از رسیدن به بیمارستان فاقد علائم حیاتی بوده است.
کشف لاشه خوک
فیروزکوه – فارس: مدیر روابط عمومی اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه از کشف هفت لاشه خوک از یک خودرو سواری خبر داد.مهناز پارسافر با بیان این‌که این لاشه‌ها شامل 180 کیلوگرم گوشت این حیوان بوده است تشریح کرد: این محموله غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی کشف و متهم پس از پرداخت 560 میلیون ریال جریمه شکار غیرمجاز برای تکمیل پرونده و صدور حکم به دادگاه شهرستان فیروزکوه منتقل شد.وی اضافه کرد: متخلفان قصد داشتند این مقدار گوشت را از مازندران به استان تهران منتقل کنند.
دستگیری سارق بانک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری هفت سارق یکی از بانک‌های شهرستان رباط کریم خبر داد. سرتیپ «محسن خانچرلی» گفت: ساعت 8 و 30 دقیقه روز یک‌شنبه 13 مرداد یکی از شعب بانکی در شهرستان رباط کریم، توسط چهار جوان مورد سرقت قرار گرفت.وي با بيان اينكه اين شعبه بانك،‌ بدون توجه به هشدارها و پيگيري‌هاي مكرر پليس، فاقد نگهبان حفاظتي بود، افزود: سارقان با تهدید کارمندان بانک، اقدام به سرقت مبلغ 200 میلیون ریال وجه نقد كرده و مبلغ 122 میلیارد تومان را به چند حساب انتقال داده و سریعا از محل متواری شدند.این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس، با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی عامل اصلی سرقت از بانک شده و پس از هماهنگی قضایی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های تخصصی پلیس به سرقت از بانک با همدستی شش نفر دیگر اعتراف کرد.این مقام ارشد انتظامی با ‌اشاره به اقدامات گسترده پلیس در این زمینه، گفت: ماموران انتظامی در عملیات‌هایی جداگانه موفق به شناسایی و دستگیری تمامی سارقان شدند.
سوخت قاچاق
کرمان – باشگاه خبرنگاران جوان: فرماندهی انتظامی شهرستان انار گفت: در عملیات تعقیب و ‌گریز یک دستگاه تریلی کانتینردار بیش از ۳۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد. رضا خلیلی‌نژاد گفت: این تریلی از استان اصفهان به سمت سیستان و بلوچستان در حرکت بود که با تلاش نپلیس آگاهی شهرستان انار توقیف و پس از بازرسی مقدار 35 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.وی اضافه کرد: در این رابطه یک نفر تبعه افغانستانی و دو نفر دیگر دستگیر که تحویل مقامات قضایی شدند.
واژگونی خودرو
همدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی همدان از واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در کیلومتر 20 جاده همدان – ملایر خبر داد.سرهنگ جمشید باقری گفت: در این سانحه مادر 50 ساله و فرزند 30 ساله‌اش مجروح شدند که پس از انتقال به بیمارستان فرزند به علت جراحات وارده فوت کرد.وی افزود: کارشناسان علت این حادثه را بی‌توجهی ‌راننده خودرو به جلو عنوان کردند.
سقوط از کوه
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از سقوط فردی از کوه صفه اصفهان خبر داد.سرهنگ محمدرضا خدادوست گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مردی 40 ساله از کوه سقوط کرده و به علت جراحات وارده فوت کرده است.وی افزود: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
تصادف زنجیره‌ای
کرج – ایرنا: تصادف زنجیره‌ای در جاده کرج - چالوس سبب مصدومیت ۱۱ نفر و خسارت به چهار دستگاه خودرو شد.  رئیس ‌مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: این حادثه در محدوده وینه جاده کرج - چالوس رخ داد.
بابایی افزود: چهار تن از مصدومان این حادثه توسط امدادگران اورژانس البرز به بیمارستان‌های شهید مدنی و امام علی(ع) کرج انتقال یافتند و مابقی به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان البرز در دست بررسی قرار گرفت.
کشف مواد مخدر
شهرکرد – تسنیم: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف مواد مخدر در این استان خبر داد. سرتیپ غلامعباس غلامزاده گفت: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان 110 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات دقیق سوداگران مرگ را شناسایی و تحت نظر قرار دادند، افزود: در همین راستا چهار نفر دستگیر و یک باند منهدم و سه دستگاه خودرو متوقف شد.