kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
با حضور وزیر دفاع انجام شد

رونمایی از خودروی تاکتیکی «ارس2» و نفربر «رعد»

خودروی تاکتیکی «ارس 2» و نفربر ضد مین و ضد کمین «رعد» با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع دفاع در اصفهان رونمایی شدند.




دیروز از دو خودروی تاکتیکی و زرهی جدید ساخت صنایع دفاع رونمایی شد. «ارس 2» و «رعد» که امیر سرتیپ حاتمی‌در مراسم رونمایی از آنها، دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها را گام مهمی‌در تأمین خودروهای پیشرفته دانست که فناوری ساخت آنها را چند کشور معدود در اختیار دارند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با‌ اشاره به توانایی‌های خودروی «ارس 2»، گفت: خودروی تاکتیکی ارس2 با داشتن تحرک بالا در مناطق صعب‌العبور، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا، توان و گشتاور بالا و افزایش نسبت توان به وزن، نسبت به نسل قبلی خود در حوزه موتور، شعاع عملیاتی، مصرف سوخت، استاندارد آلایندگی، شتاب، قابلیت حمل بار و قابلیت نصب سلاح و حرکت بر ‌روی آن پیشرفت‌های قابل ملاحظه و ویژه‌ای داشته است.
وی افزود: این خودرو منطبق با نقشه راه خودروی تاکتیکی و برای پاسخگویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است و امروز تعداد انبوه آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.
اعلام آمادگی وزارت دفاع
برای گره‌گشایی از صنعت خودرو
به گزارش تسنیم، امیر حاتمی‌با تجلیل از تلاشگران سازمان صنایع دفاع (ساصد) در ساخت خودروی تاکتیکی «ارس 2»، به مشکلات اخیر صنعت خودروسازی داخلی در حوزه تأمین قطعات‌ اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت دفاع با توجه به سرمایه‌های عظیم علمی و فناورانه خود در حوزه تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و نظامی توانایی‌های بسیاری در تأمین قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودروساز دارد و می‌تواند به‌عنوان بازوی کمکی صنعت خودروی کشور گره‌گشای ساخت قطعات تحریمی‌در حوزه تولید خودرو باشد. وزیر دفاع با بیان احساس مسئولیت وزارت دفاع در تأمین امنیت همه‌جانبه مردم، ابراز داشت: این سازمان علاوه بر تولید و افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی، همواره در جهت تأمین رفاه و آسایش مردم نیز تلاش می‌کند.
امیر حاتمی‌همچنین در مراسم رونمایی از خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» که فرمانده نیروی زمینی ارتش، نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی‌نیز در آن حضور داشتند، با تقدیر از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع (ساصد) که با تلاش و اراده خود تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را در حوزه رزم زمینی وجهه همت خویش قرار داده‌اند، ابراز داشت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت دفاعی را با سلاح ایمان و عمل به رهنمودهای حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در مقام اجرا و با تولید دستاوردهای دفاعی پیشرفته به منصه ظهور گذاشتیم.
قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه
 نیروهای مسلح در اوج قرار دارد
وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روز آمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان و متناسب با نوع تهدیدات متنوع پیرامونی است.
وزیر دفاع در تشریح مشخصات این خودرو، گفت: «رعد» با پلتفرم 6 در6 به منظور انجام مأموریت‌های امنیتی و حفاظت ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل مین و تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده‌ای، متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور و بر اساس بدنه نفربر به‌صورت یکپارچه و کف «V» شکل طراحی شده است و فاقد شاسی می‌باشد.
امیر سرتیپ حاتمی‌با بیان اینکه این خودرو در برابر نفوذ گلوله‌های هسته فولادی،‌ترکش و انفجار مین ضد‌تانک در زیر خودرو بسیار مقاوم می‌باشد، گفت: این خودرو در‌تراز خودروهای ضد مین و کمین با سطح استانداردهای حفاظتی بالا علاوه بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی‌ قطعات و مجموعه‌های اصلی نفربر به غیراز سیستم تعلیق در برابر برخورد گلوله،‌ترکش و انفجار محافظت شده است.