kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
یک منتقد جانباز:

کاهش شدید مخاطب سینما نتیجه ابتذال است(اخبار ادبی و هنری)

جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در پی اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نرفتن ۸۸ درصد مردم کشور به سینما؛ گفت: اظهارات وزیر ارشاد نشان از ناتوانی مدیران سینمایی دارد و این آماری که ایشان اعلام کرده‌اند درست است، ما مدت‌ها است می‌دانیم تنها جمعیتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از مردم به سینما می‌روند و این آمار بالای فروش فیلم‌ها هم به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت بلیت سینماها است.




علیرضا سربخش در گفت‌وگو با سینماپرس با بیان اینکه اغلب فیلم‌های امروز سینما سرشار از بدآموزی و شوخی‌های بی‌پروا هستند تصریح کرد: معلوم است مردم انقلابی و مومن ایران اسلامی به تماشای چنین فیلم‌های زننده‌ای نمی‌روند؛ مرد یک خانواده چطور می‌تواند دست زن و بچه‌اش را بگیرد و به سینما برود؟ مردم وقتی چنین خزعبلاتی را در سینما می‌بینند از سینما رفتن پشیمان می‌شوند. این کاهش شدید میزان مخاطب در سینماها هشداری است به مسئولان کشور؛ آقایان این شما هستید که باید تکان بخورید و به خودتان بیایید؛ باید ببینید چه محتوای زننده‌ای را به مردم القا می‌کنید که وضعیت سینما این گونه شده؟وی تأکید کرد: ردپای دشمن در حوزه فرهنگ به شدت محسوس است، این دشمن می‌تواند در داخل و خارج از کشور باشد و ما باید حواس‌مان را بیش از پیش جمع کنیم تا ضربه‌های بدتری نخوریم! دشمنی همین است که حریم‌ها و حرمت‌ها شکسته شود، دشمنی همین است که اخلاق را در جامعه از بین ببرند و مردم را بی‌ایمان کنند. برخی فیلم‌هایی که ما می‌بینیم مصداق بارز دشمنی با مردم انقلابی ایران اسلامی است.
سربخش افزود: وقتی مردم می‌بینند شوخی‌های ناهنجار زیاد شده و هر بار شوخی‌ها بدتر و بیشتر می‌شوند و حریم را بیشتر می‌شکنند و خدشه‌دار می‌کنند مسلماً به سینما نمی‌روند. برای چه باید به سینما بروند؟ متأسفانه این وضعیت اسفناک تنها به سینما هم خلاصه نمی‌شود، تئاترها هم این‌طور است به خصوص تئاترهای اشرافی! حتی کتاب‌های در بازار هم همین است.