kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
توسط قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع):

80 واحد مسکونی در سر پل ذهاب به بهره‌برداری رسید

۸۰ واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل ذهاب که توسط قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع) ساخته شده به بهره‌برداری رسید.




به گزارش ایرنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو در حاشیه بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی گفت: بعداز وقوع زلزله مهیب ۲۱ آبان ۹۶، قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع) کار ساخت ۸۰ واحد مسکونی را در روستای «الیاسی» دشت ذهاب سرپل ذهاب بر عهده گرفت.
محمد‌باقر قالیباف‌، افزود: بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان در این مناطق به پایان رسیده ولی ساخت مسجد روستا هنوز اتمام نیافته که باهمت خود مردم در حال انجام است. وی اظهار داشت: مردم منطقه با وجود اینکه خود زلزله‌زده هستند اما همت کرده و در حال کمک به بازسازی زیرساخت‌های روستا
هستند.
وی ادامه داد: کار اصلی گروه‌های جهادی توانمندسازی روستائیان است که در حال انجام است تا افراد تحصیل‌کرده و توانمند ساکن در روستا بتوانند با راه‌اندازی مشاغل مناسب در زمینه اقتصادی و معیشتی توانمند شوند.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: بعد از وقوع زلزله ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶ در سرپل ذهاب مردم سراسر کشور به یاری زلزله‌زدگان آمدند که بخشی از این کمک‌ها توسط گروه‌های جهادی صورت گرفت.
فرهاد تجری افزود: گروه‌های جهادی هم در زمینه امدادرسانی و هم در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی فعالیت داشتند. این نماینده مجلس اظهار داشت: مشارکت در بازسازی واحدهای مسکونی افراد ضعیف و کم درآمد و تامین و تعبیه لوازم بازی کودکان و امکانات ورزشی روستاهای الیاسی از اقدام‌هایی است که توسط گروه جهادی امام‌رضا(ع) انجام
گرفت. نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: بازسازی در مناطق روستایی تقریبا اتمام یافته و زیرساخت‌های آن نیز در دست اقدام است که با تزریق اعتبارات تخصیص یافته به قطع بازسازی زیرساخت‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.