kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
در صورت جمع‌آوری بیش از 3 بار

حق حضانت کودکان کار و خیابانی از خانواده آنها سلب می‌شود

استاندار تهران گفت: کودکان کار و خیابانی ایرانی که بیش از ۳ بار با یک ویژگی پذیرش شوند با هماهنگی قوه قضائیه، خانواده سلب حضانت و کودک تحویل بهزیستی می‌شود.




انوشیروان محسنی ‌بندپی در گفت‌‌وگو با تسنیم، با‌‌ اشاره به اینکه موضوع کودکان کار و خیابانی موضوعی است که باید به آن به‌صورت علمی و کارشناسی توجه شود، اظهار داشت: محوریت موضوع کودکان کار و خیابانی با استانداری تهران است و سایر بخش‌ها با هماهنگی استانداری فعالیت می‌کنند.
محسنی ‌بندپی افزود: 82 درصد از کودکان کار و خیابانی از اتباع بیگانه و از کشورهای پاکستان و افغانستان هستند که با هماهنگی اداره اتباع این کودکان به کشورشان بازخواهند گشت.
به گفته وی، یکی از مشکلاتی که در زمینه کودکان کار و خیابانی وجود دارد، این است که با مراجعه خانواده‌ این کودکان به بهزیستی باید کودک به آنها برگشت داده شود که همین امر باعث چرخه معیوب ساماندهی کودکان کار و خیابانی شده است، بر همین اساس و با هماهنگی قوه قضائیه از این پس کودکانی که در سه نوبت با یک ویژگی جمع‌آوری شوند، دیگر به خانواده تحویل داده نمی‌شوند و در واقع حضانت از آنها سلب و کودک به بهزیستی سپرده خواهد شد.
استاندار تهران درخصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: در این بخش مشکلی وجود ندارد و با همراهی بهزیستی و شهرداری طرح در حال انجام است.