kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

سازمان ملل: فرانسه تروریست‌ها را از سوریه به عراق منتقل کرده است

گزارشگر سازمان ملل در امور «اعدام‌های فراقانونی»، اعلام کرده پاریس دستکم ۱۳ تروریست فرانسوی را مخفیانه از سوریه به عراق منتقل کرده است.



«اگنس کالامار» با ارسال نامه‌ای به دولت پاریس، اقدام فرانسه در انتقال دستکم 13 تروریست به عراق را «نادرست» خوانده و تصریح کرده که این اقدام، مسئله‌ای بسیار خطرناک و مغایر با قوانین بین‌المللی است.
«کالامار» در این باره اظهار داشته که: «در نامه‌ای که برای دولت فرانسه ارسال کرده ام، مغایرت این اقدامات با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را متذکر شده ام. این کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، از انتقال افراد مسلح از سوریه به عراق حمایت کرده است.»
به گزارش ایسنا، کشورهای فرانسه، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی کرده‌اند. براساس آمارهای رسمی، بیش از 1000 فرانسوی به این گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند. هدف پاریس و دیگر حامیان گروه‌های تروریست، بر اندازی نظام «بشار اسد» بوده، اما این پروژه نتیجه عکس داده است، به طوری که در حال حاضر تروریست‌ها، امنیت فرانسه را تهدید می‌کنند!
اکنون نیز دولت پاریس تلاش می‌کند با انتقال تروریست‌ها از سوریه به عراق، زمینه‌های دستگیری، محاکمه و اعدام آنها را در عراق فراهم کند. اگر این طرح تمام و کمال اجرا شود، فرانسه از کابوس حملات تروریستی آتی خلاص خواهد شد و در صورتی که تروریست‌ها در عراق فعال باقی بمانند نیز در واقع، به منافع فرانسه و غرب در منطقه کمک کرده‌اند.