kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
فرماندار:

وزارت نیرو مانع اجرای سد میدانک2 فریدونشهر است




اصفهان - خبرنگار کیهان:
فرماندار فریدونشهر اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت سد میدانک دوم در سال 1390 آغاز شد ولی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و وزارت نیرو به دلیل منع بارگذاری بر حوضه زاینده‌رود مانع ادامه اجرای این طرح شده‌اند.
ناصر اسدی افزود: ‌این سد در حوضه آبریز دز و کارون قرار دارد و هیچ ارتباطی به حوضه آبریز زاینده‌رود ندارد و دولت برای انجام مطالعات و اجرای فاز اول این سد هزینه کرده و فرمانداری شهرستان نیز 2 سال اعتبار برای ساخت این سد تخصیص داده و جاده دسترسی آماده شده است، اما وزارت نیرو و آب منطقه‌ای همواره مانع از اجرای آن هستند.
وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این سد 10 میلیون مترمکعب آب این منطقه جمع‌آوری می‌شود و علاوه بر تامین آب آشامیدنی چندین روستای دهستان عشایری فریدونشهر،‌ امکان زیر کشت بردن 3000 هکتار از اراضی پایین دست منطقه نیز فراهم خواهد شد.
اسدی با اشاره به اقلیم و شرایط آب و هوایی سرد شهرستان فریدونشهر، گفت: فریدونشهر با نرخ بیکاری 13/1 درصد، بالاترین نرخ بیکاری را در استان اصفهان دارد و این مسئله مهمترین آسیب اجتماعی شهرستان است و بیکاری همچنان دغدغه اول این شهرستان است.
اسدی همچنین خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سد میدانک2 علاوه بر زیر کشت بردن بخش قابل توجهی از اراضی پایین دست، می‌توان نرخ بیکاری شهرستان را کاهش داد.
فرماندار فریدونشهر در ادامه با بیان اینکه اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب فریدونشهر به دلیل سطحی بودن آب‌های منطقه از اولویت‌های اصلی شهرستان است ادامه داد: نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب باعث نیتراته شدن آب‌های پایین دست می‌شود.
وی از پیشرفت حدود 40 درصد اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب خبر داد و گفت: ‌با اینکه همه شاخص‌های زیست محیطی و اجتماعی برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب فریدونشهر دیده شده اما مردم محل اجازه ساخت آن را در محل کنونی نمی‌دهند و برای ساخت آن دچار مشکلات اجتماعی هستیم اما در تلاشیم با همکاری مردم فریدونشهر این مشکل را نیز هرچه زودتر رفع کنیم.