kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

۲۵۰۰ طرح کمیته امداد خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید




دو هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس‌کمیته امداد به بهره‌برداری رسید.
در حاشیه مراسم این افتتاح که به صورت ویدئو کنفرانس در مشهد انجام شد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: از این تعداد طرح دو هزار واحد مسکونی و ۵۰۰ طرح اشتغال مربوط به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی است.
حبیب‌الله آسوده افزود: برای راه‌اندازی این تعداد طرح در مجموع ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که۸۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به پروژه‌های مسکونی و ۱۲۰ میلیارد ریال آن مربوط به طرح‌های حوزه اشتغال است.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی امسال در ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۷۵ درصد طرح‌های بهره‌برداری شده در روستاها و ۲۵ درصد در شهرها بوده است.
همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری با حضور در شهرستان چناران چهار طرح تولیدی و صنعتی را در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح کرد.
اسحاق جهانگیری کارخانه تولیدی زرین فرم را که با سرمایه‌گذاری ارزی شش میلیون و یکصد هزار یورو و موجب اشتغال ۶۶ نفر شده است به بهره‌برداری رساند.
طرح خط تولید نوشیدنی هم با ظرفیت تولید ۲۸ هزار بطری و ۴۸ هزار قوطی در ساعت دومین طرحی است که با حضور اسحاق جهانگیری به بهره‌برداری رسید.
برای اجرای این طرح، ۱۵ میلیون و ۱۶۴ هزار یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با راه‌اندازی آن برای ۱۰۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
خط تولید دی‌اکسید سومین طرحی بود که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در شهرک صنعتی چناران به بهره‌برداری رسید. در این واحد صنعتی گاز کربنیک مورد نیاز برای استفاده در صنعت نوشیدنی تولید می‌شود و برای اجرای این طرح یک میلیون و ۷۲۵ هزار یورو سرمایه‌گذاری انجام شده است.
یک واحد تولیدی پرورش گاو شیری با ظرفیت هزار راس نیز از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در چناران به بهره‌برداری رسید.
در این واحد تولیدی که با سرمایه‌گذاری۲۵۰ میلیارد ریالی راه اندازی شده برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.