kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
فرماندار:

جاسک ظرفیت مناسبی برای پرورش شتر دارد




جاسک - خبرنگار کیهان:
فرماندار جاسک گفت: جاسک ظرفیت مناسبی برای پرورش شتر دارد.
محمد رادمهر در مورد جمع‌آوری شترها از جاده‌های هرمزگان به‌خصوص در شرق هرمزگان بیان کرد: شهرستان جاسک با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود عرصه بیابانی، به مکانی مناسب برای پرورش و زندگی شتر تبدیل شده است این شهرستان یکی از مناطقی است که صنعت شترداری از دیرباز در آن وجود داشته و این صنعت در حال حاضر به اقتصاد معیشتی و حتی تجاری تبدیل شده است. خسکسالی و مقاومت شتر به کم‌‌آبی و شرایط پوشش گیاهی شهرستان جاسک ایجاب کرده که مردم علاقه زیادی به پرورش این حیوان داشته باشند.
به گفته وی، شترهای سرگردان جاسک در محور پرتردد جاسک-میناب و جاسک-کنارک جاده‌های شهرستان را به قربان‌گاهی تبدیل کرده‌اند که خطرآفرین هستند.
وی افزود: ضرورت دارد تا صاحبان شترها با هدایت آنها به سوی مناطق امن و دور از جاده‌ها زمینه مهار این معضل بزرگ را فراهم کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه‌های بیشتر از دیگر راهکارهای موثر برای کاهش تردد این حیوان در جاده‌ها است که نیازمند تخصیص اعتبار مورد نیاز است. با پلاک‌دار شدن شترها و نصب شبرنگ به آنها، علاوه بر دقت بیشتر مالکان آنها در نگهداری از این حیوان اهلی، از بروز بسیاری از حوادث جاده‌ای نیز پیشگیری می‌شود.