kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

خبرنگاران یک زن زندانی را در یاسوج آزاد کردند



به‌مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، یک زن زندانی در زندان یاسوج با کمک مالی و حمایت جمعی از خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد آزاد شد.
این زن سرپرست خانوار با چهار سر عائله به دلیل نداشتن توان مالی در پرداخت اجاره‌خانه‌، توسط صاحب خانه به زندان افتاده بود.
جمعی از خبرنگاران با حضور در اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با پرداخت مبلغ بدهی این زن سرپرست خانوار، موجبات آزادی وی را از زندان فراهم کردند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: ۵۰ زندانی غیرعمد این استان با تلاش خیرین و ستاد دیه استان و کمیته‌های صلح و سازش و نیز رضایت شاکیان بمناسبت عیدهای سعید غدیرخم و قربان در آستانه آزادی و رهایی از زندان هستند.
اسماعیل جمیاری اظهار داشت: آیین جشن آزادی این تعداد زندانی غیرعمد برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: میزان بدهی این ۵۰ زندانی غیرعمد افزون بر ۱۷ میلیارد ریال بود که حدود ۱۰ میلیارد ریال ان توسط خیرین و کمیته‌های صلح و سازش و با جلب رضایت شاکیان به بدهکاران بخشیده شد.
جمیاری تصریح کرد: مبلغ مابقی نیز توسط خیرین و ستاد دیه مرکزی و استانی تامین شد.
وی گفت: تعداد ۴۸ نفر از این تعداد مرد و ۲ تن نیز زن هستند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: هم اینک بیش از ۵۰۰ زندانی غیرعمد در سطح استان نیازمند کمک خیرین و جلب رضایت شاکیان برای رهایی از بند زندان هستند.