kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
سعید جلیلی:

آمریکا می‌خواهد با فشار اقتصادی ایران را به زانو درآورد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز استکبار در عرصه جنگ اقتصادی با تاکتیک فشار حداکثری می‌خواهد ایران را به زانو در‌آورد زیرا در همه عرصه‌ها شکست خورده است.




سعید جلیلی‌، در یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان نیشابور در مسجد انصار‌الرضا(ع) این شهر افزود: گزینه نظامی گزینه آخر استکبار نیست بلکه گزینه ابتدایی اوست همان طور که پس از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس دیدیم و آمریکا می‌داند همان مردمی که در عرصه دفاع مقدس آن حماسه‌ها را آفریدند امروز در عرصه اقتصادی نیز حماسه‌آفرین خواهند بود و از این مردم هراس دارد.
وی ادامه داد: ما میراث‌دار حماسه  شهدای هسته‌ای هستیم از این رو  امروز در عرصه جنگ اقتصادی باید جبهه تعریف و متناسب با آن برای هرکس نقشی مشخص شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ابزار استکبار ایجاد ترس و ارعاب است و امروز می‌بینیم که آمریکا کشورهای دیگر را از همکاری با ایران به بهانه تحریم می‌ترساند ولی برگزاری یادواره‌های شهدا این پیام را برای استکبار دارد که راه شهدا همچنان ادامه دارد.
جلیلی افزود: آل‌سعود اعتراف کرد که در جنگ تحمیلی ۲۸ میلیارد دلار به رژیم بعث عراق کمک کرده است در حالی که همان زمان از فروختن سیم خاردار به ایران اجتناب می‌شد اما با وجود همه این‌ها در حیات سیاسی و اجتماعی تجربه کرده‌ایم که موفقیت‌های ما به دلیل عدم هراس از دشمن و ولایت‌پذیری بوده است.
او اضافه کرد: با وجود فشار حداکثری اقتصادی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد برگزاری جشن ۲۲ بهمن با‌شکوه هر چه بیشتر هستیم و  با گذشت ۴۰ سال از انقلاب مردم پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند و در راه انقلاب و دفاع از آن  شهید می‌شوند.