kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

هشدار دادستان کل کشور به مسئولانی که در مورد «سند 2030» تخلف می‌کنند

دادستان کل کشور با هشدار به مسئولانی که در مورد سند 2030 تخلف می‌کنند، گفت: به مسئولان در نهاد‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی‌هشدار می‌دهیم و به‌صورت غیرعلنی برخورد می‌کنیم.



به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با شعار «عقلانیت‌ انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه» برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان به فکر آسیب زدن به تفکر مقاومت هستند، گفت: امروز خود دشمنان ما بیان می‌کنند آن چیزی که کشور و منطقه ما را در برابر استبداد نگه داشته، مقاومت است و البته دشمن می‌خواهد مقاومت را در بین جوانان و مردم از بین ببرد.
منتظری در این نشست با‌ اشاره به سند 2030 اظهارداشت: سندی به‌عنوان 2030 درست کردند، رهبر انقلاب به شدت با این موضوع مخالفت کردند و خواستند این مسئله کاملاً از بین برود. علی‌القاعده آقایان نیز اعلام کردند که ماجرای سند 2030 تمام شده است، اما هنوز آثار و نتایج آن را می‌توان در مکان‌های مختلف دید.
وی با هشدار به مسئولانی که در مورد سند 2030 تخلف می‌کنند، گفت: به مسئولان در نهاد‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی‌هشدار می‌دهیم و نمونه‌های تخلف شده را طی نامه‌ای برای مسئولان می‌فرستیم و برخورد می‌کنیم، اما علنی نمی‌کنیم.
عرضه کتاب‌هایی با حال و هوای سند 2030
دادستان کل کشور اظهار داشت: متأسفانه امسال فضای آلوده‌ای در نمایشگاه کتاب وجود داشت، در این نمایشگاه کتاب‌هایی با مضامین این سند دیده می‌شد که جلوی انتشار آنها گرفته شد.
آیا فیفا دلشان به حال زنان ما سوخته است؟
منتظری با‌ اشاره به تهدیدهای فیفا علیه فوتبال ایران نیز گفت: اینکه فیفا می‌گوید چنانچه ورزش ایران به زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندهد ما ایران را از حضور در بازی‌های بین‌المللی محدود می‌کنیم، این موضوع را نباید ساده دید. فیفا به یک کشور چه کاری دارد که چه تعدادی برای تماشای فوتبال می‌آیند و از این تعداد چند نفر آنها زن هستند. اینکه این روزها گیر داده‌اند که حتما باید زنان در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند، آیا دلشان به حال زنان ما سوخته است؟
 نیاز به اطلاعات مردم در مورد فساد
وی پیرامون نظارت و مشارکت مردمی‌گفت: نظارت مردمی‌برای ما ارزشمند است و اطلاعاتی که مردم دارند قطعا ما نداریم چرا که منابع اطلاعاتی ما محدود است. ما یک سایت داریم که از طریق آن افراد می‌توانند هر نوع اطلاعات در مورد فساد یا انتقادی از عملکرد قوه قضائیه دارند را بدون هیچ ملاحظه‌ای برای ما بفرستند.
توضیحات دادستان کل
درباره پرونده یکی از معاونان سابق قوه قضائیه
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره پرونده یکی از معاونان سابق قوه قضائیه گفت: درخصوص این پرونده، کلیات داد و ستدها را می‌دانستیم و از زمانی که یک سری علایم و نشانه‌های مشخص‌تری به دست آوردیم از دوره قبل بررسی‌ها شروع شد.
منتظری افزود: به این دلیل تدریجی بود چرا که برخی افراد به نحوی حرکت می‌کنند که از خودشان جای پایی برجای نگذارند که یکی از مشکلات ما در برخورد با فساد همین است که به زحمت می‌توان محقق شدن جرم را محرز کرد.
خط قرمزی در برخورد با افراد نداریم
وی با بیان اینکه خط قرمزی در برخورد با افراد نداریم، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی در این رابطه شدت گرفته و هر کسی که دخیل باشد برخورد می‌شود، البته نسبت به فساد و مقابله با آن حساس و به همان اندازه نیز نسبت به آبروی ‌اشخاص حساسیم.