kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان:

فولاد خوزستان تا سال 1400 به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولادی کشور تبدیل می‌شود

«غلامرضا روزبهانی» معاون مالی اداری سازمان ایمیدرو در آیین معارفه علی‌محمدی مدیرعامل جدید شرکت فولاد خوزستان گفت: شرکت فولاد خوزستان اقدامات بزرگی در ارتباط با شرکت صنعتی، معدنی سناباد در بالادست، فعال‌سازی و به ثمر رساندن واحد احیای شادگان، طرح‌های توسعه‌ای برای تولید پترولیوم کک در فولاد اندیمشک در پایین دست زنجیره‌ ارزش تولید فولاد ایفا می‌کند.



اهواز- خبرنگار کیهان:

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان نیز در این مراسم بیان داشت:  فولاد خوزستان با بکارگیری از توان شرکت‌های تابعه خود در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک می‌کند.«مهدی رضایی» افزود: فولاد خوزستان تا سال 1400 باید به یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی یکپارچه در کشور و منطقه تبدیل شده و نقشی محوری در توسعه صنعتی و اقتصادی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از طرح تولید کنسانتره و گندله گهر زمین، طرح تولید گندله و آهن اسفنجی در زیر مجموعه گل‌گهر و طرح‌‌های شرکت‌هایی همچون چادرملو، صبانور، ارفع و... باعث می‌شود سنگ آهن استخراجی این شرکت‌های معدنی در خود شرکت و زیرمجموعه آن‌ها مصرف شود و به این ترتیب فولاد خوزستان با مشکل تامین سنگ‌ آهن مصرفی برای تولید مواجه خواهد شد.
رضایی با تاکید بر اینکه این امر کاهش تولید را در پی خواهد داشت افزود: در این راستا بایستی گروه فولاد خوزستان گسترش یابد و زنجیره ارزش آن تکمیل شود و در حوزه‌های مربوطه به تامین سنگ آهن ورود کند. همچنین با توجه به ارزش افزوده‌ای که فرآیند نورد، ریل‌سازی و قطعات فولادی ایجاد می‌کند، فولاد خوزستان در این خصوص نیز بایستی اقدامات بیشتری انجام دهد.
رئیس هیئت مدیره خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه شرکت در بازار سرمایه و استفاده از فرصت‌های این بازار یکی از اهداف هیئت‌مدیره  است.
رضایی افزود: سازمان‌های دولتی باید حمایت بیشتری از این شرکت کنند و فولاد خوزستان تصمیم بر سرعت‌بخشی به طرح‌های توسعه‌ای نظیر کک‌سازی اندیمشک، زمزم واسلب دارد و اولویت ما حمایت از صنایع بومی استان است سید نورا... حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز گفت: امیدواریم شرکت فولاد اکسین هر چه سریع‌تر به فولاد خوزستان بپیوندد.