kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
وزیر اطلاعات:

شانس آمریکا برای مذاکره، با نقض عهد از بین رفت

وزیر اطلاعات گفت: اگر آمریکا برای مذاکره با ایران اسلامی شانسی داشت، با نقض عهد از بین رفت زیرا کدام عاقلی حاضر به مذاکره با آنهاست چراکه از مذاکره، خیری ندیده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در جلسه شورای اداری گیلان با بیان این مطلب، این سوال را مطرح کرد که چه تعهدی وجود دارد رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا زیر تعهدات دولت نزند، افزود: آقای ترامپ با این نقض عهد، به آخرین شانس های خود برای مذاکره با ایران، تیر خلاص زد و آرزوی مذاکره با ایران را با خود به گور خواهد برد چراکه پیروزی در نهایت با جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: کسانی که با کرامت و استقلال عزت ملت‌ها مخالف و به دنبال منافع نامشروع خود هستند، در برابر عزت یک ملت برای استقلال و شرف ساکت نمی‌نشینند.
وزیر اطلاعات بیان داشت: کشوری که به سمت عزت حرکت می‌کند، اگر صبر و استقامت نداشته باشد؛ نمی‌تواند ثابت قدم بوده و به هدف برسد و امروز ملت ما در سایه رهنمودهای رهبری معظم، گام های بلندی در راه عزت و سربلندی ایران اسلامی برداشته
است.
وی با تصریح اینکه امروز جبهه استکبار بدون نقاب وارد عرصه شده و به مبارزه می‌پردازد، ادامه داد: آمریکایی‌ها ناگزیر شده‌اند برای حفظ قدرت خود، با نظام اسلامی ایران مقابله کنند و در این راستا، به سمت اعمال تحریم روی آورده و در عین حال؛ بر تعهدات بین‌المللی پا گذاشته و نقض پیمان را نیز انجام دادند.
وی با اشاره به تقدیم شهیدانی در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی گفت: مردم سرافراز ما هر کجا دیدند فشارها از سمت دشمنان است، در برابر آن ایستادند و هرگز تسلیم نشدند.
 حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: مردم وقتی می‌بینند که دشمن در حال فشار آوردن است، بر وحدت ملی پافشاری می‌کنند و این مهم، باعث می‌شود از این گردنه عبور کنیم ولی اگر مردم تصور کنند دشواری‌های کشور بر اساس تن‌پروری و اهمال مسئولان است، در برابر آن نمی‌ایستند.
وی با تصریح اینکه نباید مشکلاتی را که دشمن آفریده به پای مسئولان نظام بنویسیم، گفت: توجه داشته باشیم به خاطر مسائل و اهداف سیاسی، فشارهای دشمنان را به پای ناکارآمدی مسئولان ننویسیم چراکه آمریکا آرزو می‌کند مردم احساس کنند که این فشارها از سوی مسئولان نظام است چون در آن صورت، ملت در مقابل مسئولان نظام می‌ایستند.
وی افزود: با بالا رفتن  انسجام ملی، وحدت و همبستگی  ملت رئیس دولت آمریکا که فکر می‌کرد ایران را ظرف شش ماه به زانو در می‌آورد، مایوس شده است.