kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

کوتاه از شهرستان‌ها



کمک خادمیاران به محرومان
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران گفت: خادمیاران رضوی شهرستان قائم‌شهر در قالب پویش‌های مردمی بیش از 13 میلیون تومان به محرومان و نیازمندان این شهرستان کمک نقدی کردند. محمد اسماعیل امام‌زاده افزود: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در قالب طرح خدمت‌رسانی به مردم، بیش از 15 هزار خادمیار رضوی استان را ساماندهی و به‌کارگیری کرده است. وی گفت: اکنون بیش از 700 میلیون تومان کمک‌های نقدی این خادمیاران جمع‌آوری و در مناطق سیل‌زده مازندران توزیع شده است.
برداشت برگ سبز چای
* رئیس سازمان چای کشور از برداشت 64 هزار تن برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.
حبیب جهانساز ارزش برگ سبز چای تولید شده را 209 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی گفت: از این میزان برگ سبز تولیدی بیش از 14 هزار و 300 تن نیز چای خشک استحصال شده است.
پیوند اعضاء به 4 نفر
تبریز- خبرنگار کیهان: اهدای قلب، کبد و کلیه‌های یک دختر مرگ مغزی 16 ساله در تبریز، جان 4 نفر را نجات داد.
عمل پیوند در بیمارستان‌های امام رضا(ع) و شهید مدنی انجام شد و طی آن قلب این دختر که از 11 تیر، بر اثر «تروما» در بیمارستان بستری بود. به یک زن 52 ساله سرابی، کبد به یک زن 25 ساله اهل بستان‌‌آباد و دو کلیه به مرد 28 ساله از اهر و زن 38 ساله از سراب، پیوند زده شد.
مهاجرت نخبگان به تهران
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس دانشگاه بوعلی سینا از مهاجرت بیش از 60 درصد نخبگان دانشگاه بوعلی سینا به مرکز (تهران) خبر داد و گفت: باید در خصوص مهاجرت نخبگان به شکل جدی مطالعه و بررسی شود.
یعقوب محمدی‌فر گفت: در جامعه امروز باید تخصص و مهارت جزو اولویت‌ها باشد و به جای حافظه‌محوری در مدارس و دانشگاه‌ها بر مهارت‌آموزی تکیه شود.
وی با بیان این‌که دانشگاه تمایل دارد زمین در اختیار بخش خصوصی جهت ساخت خوابگاه قرار دهد ابراز داشت: برنامه‌هایی برای مشارکت بخش خصوصی در زمینه ساخت خوابگاه فراهم شده است.
محمدی‌فربا اشاره به این‌که 200 دانشجوی خارجی به شکل بورسیه و شهریه‌پرداز در دانشگاه بوعلی تحصیل می‌کنند تصریح کرد: تنها 10 درصد از شهریه دانشجویان خارجی توسط کشور ایران پرداخت و مابقی شهریه‌‌ها توسط خود افراد پرداخت می‌شود.
احداث جاده به چشمه سورت
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ و بودجه مازندران اعلام کرد: جاده دسترسی به چشمه سورت احداث می‌شود.
مفید غلامی‌راد در بازدیدی از چشمه سورت اظهار داشت: گزارش‌هایی مبنی بر عدم حفاظت از این مجموعه اعلام شده بود که عامل تخریب مجموعه شده است از این‌رو ساماندهی چشمه سورت الزامی است.
وی با اظهار این‌که جاده دسترسی چشمه سورت در دست اقدام است گفت: جاده سه کیلومتری دسترسی به چشمه سورت با تخصیص منابع تسریع و تکمیل می‌شود.
راه‌اندازی پلیس آب در کرج
کرج- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج از راه‌اندازی پلیس آب در این شهرستان و نظارت بر نحوه آبیاری فضای سبز خبر داد.
پیمان بضاعتی‌پور گفت: برای آبیاری فضای سبز شهری با کم‌ترین میزان هدر‌رفت آب نظارت ویژه‌ای از سوی پلیس آب انجام می‌شود.
وی افزود: همزمان با افزایش دما و احتمال آسیب‌ پوشش‌های گیاهی اقدامات لازم برای رفع خطر از گونه‌‌های گیاهی آغاز شده است.