kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۶۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
رحیم‌پور ازغدی:

هرجا کوتاه بیاییم غربی‌ها بیشتر دست به تحقیر می‌زنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غرب تحقیر می‌کند و هرجا کوتاه بیاییم بیشتر دست به تحقیر می‌زند، تصریح کرد: ما هیچ وقت به اندازه حال حاضر اینقدر تحریم و تحقیر نشده‌ایم، چون تا به‌حال تا این حد عقب‌نشینی نکرده بودیم.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست دانشجویی بازخوانی پیام قطعنامه 598 که در حسینیه هنر تهران برگزار شد، گفت: برخی پیام‌های امام مانند پیام قطعنامه 598 جوهره فکر انقلابی را نشان می‌دهند و اصول نهضت در آن نهفته است.
وی ابراز داشت: امام(ره) یک دهه حکومت کرد و در سن 80، 90 سالگی مدام جوان‌تر، انقلابی‌تر و محکم‌تر می‌شد به گونه‌ای که می‌توان گفت، شاید او بهترین حرف‌های انقلابی خود را در سال‌های آخر عمرش زد. امام(ره) در سال‌های آخر عمر خود مانند یک جوان چریکی که در حال جنگ پارتیزانی است، حرف‌های انقلابی می‌زد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امام(ره) از این جهت گفت: من جام زهر را نوشیدم، چون می‌خواست صدام مجازات و اعدام شود.
به گزارش تسنیم، رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امام(ره) با صدور حکم اعدام سلمان رشدی یک جبهه جهانی و نبرد بی‌پایان علیه آل‌سعود، آمریکا و اسرائیل باز کرد، اظهار داشت: امروز آثار این جبهه جهانی را در دنیا شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه مخاطب پیام امام(ره) درخصوص قطعنامه 598 بچه‌های انقلاب بوده‌اند، تصریح کرد: زمانی که این قطعنامه صادر شد، همه ما تعجب کردیم، چون تصور اینکه جنگ تمام شود، در حالی که ما زنده بودیم و صدام هنوز مجازات نشده بود، برایمان سخت بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: امام(ره) در پیام قطعنامه 598 گفت، انقلاب تمام نشده و ما وارد مرحله‌ای سخت‌تر از انقلاب می‌شویم، بنابراین باید پشتیبانی‌های معنوی و مادی از انقلاب ادامه یابد.
رحیم‌پور ازغدی گفت: تنها کسی که در این مبارزه به نتیجه رسیده کسی بود که گفت: ما مامور به تکلیفیم و نه مامور به نتیجه. با این وجود تمام کسانی که مامور به نتیجه و مادیات بودند شکست خورده‌اند.
وی با بیان اینکه فتنه بزرگی که این ملت را تهدید می‌کند، محاسبات مادی و نگاه مشرکانه است، خاطرنشان کرد: امام(ره) می‌گفت، کسانی که از ابرقدرت‌ها می‌ترسند، علتش این است که تهذیب نفس نکرده‌اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به توقیف نفت‌کش انگلیس در تنگه هرمز ‌اشاره کرد و افزود: این نفت‌کش علیرغم اینکه ناو جنگی انگلیس نیز آن را پشتیبانی می‌کرد، توسط چند بچه توقیف شد و این در حالی است که انگلیسی‌ها 200 سال است به دنیا زور می‌گویند و عادت نداشته‌اند که این بلا‌ها سرشان بیاید.
رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: زمانی که ناو‌های آمریکا به خلیج‌فارس آمدند، امام گفت، این ناو‌ها را بزنید که مسئولین زیر بار نمی‌رفتند تا اینکه چند تا از بچه‌های انقلابی مانند امام(ره) عمل کردند و این کار را انجام دادند البته پس از این کار مسئولین می‌خواستند آنها را توبیخ کنند که این اقدام به گوش امام(ره) رسید و ایشان از این بچه‌ها دعوت کرد و به آنها سکه هدیه داد.
وی گفت: وقتی که انگلیسی‌ها کشتی ما را گرفتند در صورتی با ما گفت‌وگو می‌کنند که ما نیز کشتی آنها را بگیریم، چون به گفته امام(ره) این‌ها وحشی هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غرب تحقیر می‌کند و هر جا کوتاه بیاییم بیشتر دست به تحقیر می‌زند، تصریح کرد: ما هیچ وقت به اندازه حال حاضر اینقدر تحریم و تحقیر نشده‌ایم، چون تا به حال تا این حد عقب‌نشینی نکرده بودیم.
رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه ما در خواب هم نمی‌دیدیم یک روز سیل سیل انسان بین نجف و کربلا راهپیمایی کنند، تصریح کرد: همین الان که برخی‌ها با ذلت عقب‌نشینی کردند خطر جنگ بیشتر شده. در هر حال این‌ها می‌گفتند که وقتی ما مرگ بر آمریکا می‌گوییم خطر جنگ بیشتر شده است، ولی شاهد بودیم وقتی این افراد ضعف نشان دادند و سیگنال ضعف فرستادند، خطر جنگ بیشتر شد.
وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی هر جنگی که به وقوع می‌پیوست اسرائیل بزرگ‌تر می‌شد، افزود: بعد انقلاب شوروی از افغانستان بیرون رانده شد و اسرائیل از لبنان و غزه عقب‌نشینی کرد. در هر حال رزمندگان کشور‌های اسلامی امروز جنگیدن را از بچه‌های ما یاد گرفته‌اند.