kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۶۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
روایتی از جلسه نمایندگان کنگره و ترامپ

کارزار فشار آمریکا نمی‌تواند برنامه هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی ایران را محدود کند

عضو کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در اینکه کارزار فشار آمریکا واقعا بتواند برنامه هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی ایران را محدود کند، تردید وجود دارد.


 

«آدام شیف» عضو کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، جزئیاتی از موارد مطرح شده در جلسه نمایندگان کنگره و ترامپ منتشر کرد.
شیف گفت که پس از آنکه ایران پهپاد آمریکایی را هدف قرار داد و ساقط کرد، در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده است که باید از میزان تنش با ایران کاست.
وی افزود: نمایندگان کنگره در جلسه مذکور خطاب به رئیس‌جمهور گفتند که ما به شما اجازه استفاده از نیروی نظامی را نداده‌ایم.
این عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران تاکید کرد: باید به سمت تعامل دیپلماتیک برویم و راهی بیابیم تا دستکم گام‌هایی برای کاهش تنش و بازگشت به مسیر دیپلماتیک برداریم.
شیف تصریح کرد: این کار دشواری است، چراکه ما توافقی را ترک کردیم که ایرانی‌ها به آن پایبند بودند. وی تاکید کرد: در اینکه کارزار فشار آمریکا واقعا بتواند برنامه هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی ایران را محدود کند، تردید وجود دارد. این عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت:درگیری تصادفی، بزرگ‌ترین ریسک موجود است. باید هرچه در توان داریم برای کاهش تنش و به حداقل رساندن احتمال بروز چنین رخدادهایی انجام دهیم.