kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

رونمایی از ۸ محصول جدید دارویی در البرز

هشت محصول جدید دارویی دیروز (یکشنبه) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در شرکت داروسازی تماد استان البرز رونمایی شد.



این محصولات شامل دارو و مواد اولیه دارویی شامل پنج قلم داروی میکروپلت امپرازول، تامسولوسین هایدروکلراید، نالتروکسان بیس، سیتاگلیپتین فسفات، پیو گلیتازون و سه قلم ماده اولیه در زمینه هسته‌های شکربا مش سایز‌های مختلف است.
بخشی از این محصولات برای درمان بیماری‌های گوارشی تولید شده است.
شرکت داروسازی تماد استان البرز سال گذشته هشت میلیون دلار صادرات به ۴۳ کشور در پنج قاره جهان داشته است.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این مراسم گفت: برنامه خاصی برای مقابله با تحریم به‌خصوص در بحث بیوتکنولوژی داریم و به زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها را بر حوزه داروها و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.
ستاری در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارویی در گرمدره کرج افزود: یکی از کارهای بزرگی که در آینده نتایج آشکار می‌شود، حرکتی است که در زمینه شتاب دهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی به وجود آمده است.
وی ادامه داد: در این حرکت جوانانی که در حوزه داروهای انسانی و حیوانی و واکسن‌های مربوطه دارای ایده هستند می‌توانند بعد از مدتی شرکت خود را داشته باشند و سرمایه‌گذار پیدا کرده و تولید‌کننده شوند.
معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: اکنون اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده و اگرچه در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای داریم ولی امیدواریم که این حرکت جدید در حوزه دام و طیور بتواند وابستگی کشور را در داروها و واکسن‌های مربوطه جبران کند.