kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
یک روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با کیهان:

اقدام اخیر توئیتر اهانت به آزادی بیان است!(اخبار ادبی و هنری)

یک روزنامه‌نگار و منتقد فیلم اقدام اخیر توئیتر در حذف حساب کاربری متعلق به باشگاه خبرنگاران جوان را اهانت صریح به آزادی بیان خواند.




حسین سلطان‌محمدی در گفت‌وگو با کیهان، بیان داشت: باید اجازه داد که دیدگاه‌های مختلف مجال بروز و عرضه ‌داشته باشند. حال پرسش این است که باشگاه خبرنگاران جوان آیا جز رفتار رسانه‌ای و بیان دیدگاه خود، قانونی مشخص را پایمال کرده
است؟ کدام قانون؟ مستند توئیتر در موضع‌گیری علیه باشگاه چیست؟
این منتقد فیلم ادامه داد: توئیتر با اقدام غیرحرفه‌ای خود ثابت کرد که آنچه به عنوان جریان آزاد اطلاعات معرفی می‌شود، در تعریف رسانه‌ای غربی صرفا یک شعار و در واقع ترجمه دقیق جریان یک‌سویه اطلاعات به نفع صاحبان زر و زور است.
سلطان‌محمدی گفت: در دنیای امروز نمی‌توان به بهانه‌های گوناگون از آگاهی و تبلور حقیقت جلوگیری کرد.  حذف حساب کاربری، توهین به شعور مخاطبی است که اخبار و تحلیل درست را از دیگر شیوه‌ها  و مجاری خبری دریافت خواهد کرد.
وی همچنین تاکید کرد: باید به عوامل باشگاه خبرنگاران جوان به دلیل عملکرد خوب و حرفه‌ای‌شان تبریک گفت. کار آنها صحیح بوده که مخالفان اندیشه و بیان و جریان آزاد اطلاعات را وادار به  واکنش منفی و غیرحرفه‌ای کرده است!