kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
بر اساس اعلام رئیس‌سازمان حمایت

عرضه مرغ بالاتر از قیمت ۱۲۹۰۰ تومان گرانفروشی است

رئیس‌سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد قیمت نهایی مرغ ۱۲۹۰۰ تومان است و در صورت ارائه گزارش‌های گران فروشی برخوردهای لازم انجام می‌شود.




به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس تابش اظهار داشت: قیمت نهایی مرغ بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از تولید کنندگان، طبق نظر ستاد تنظیم بازار کشور ۱۲۹۰۰ تومان اعلام شده که بر همین مبنا قیمت مرغ زنده نیز ۸۵۵۰۰ تومان تعیین شده است.
وی افزود: قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار 7500 تومان مصوب شده است و قاعدتا هر قیمتی بالاتر از این، توسط بازرسان سازمان حمایت با برخورد تعزیراتی مواجه خواهد شد. با این مصوبه که لازم الاجراست، انتظار داریم بخش تولید این اقلام، شرایط بهتری داشته باشند و به لحاظ تولید و عرضه در بازار مشکلی نداشته باشند.
رئیس‌سازمان حمایت با‌اشاره به دریافت گزارش تخلف گرانفروشی در عرضه مرغ و تخم مرغ در سطح بازار، گفت: با عنایت به مصوبه موجود در صورت احراز تخلف، بازرسان سازمان حمایت گزارش تخلف مربوطه را تنظیم و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.
تابش اضافه کرد: واحد‌های عرضه مکلف‌اند فاکتور خرید و فروش خود را جهت رسیدگی دقیق‌تر به بازرسان ارائه کنند. همه کشتارگاه‌ها مکلف هستند قیمت 12900 تومانی مرغ را روی بسته بندی‌های انجام گرفته اعمال کنند و در صورت اقدام غیر از این، با آنها برخورد قانونی لازم انجام خواهد گرفت.
وی در مورد نوسانات قیمتی سیب زمینی در سطح بازار با‌اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار، بیان کرد: سیاست اعمال عوارض صادرات سیب زمینی در دستور کار است. بر اساس آمار تولید ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و طی برداشت‌های این محصول کشاورزی در 15 روز آینده، قیمت سیب زمینی بزودی متعادل خواهد شد.
گفتنی است قیمت هرکیلو مرغ در حالی از سوی رئیس‌سازمان حمایت بیان شده که چند روز پیش برومند چهارآئین، عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشت از افزایش حدود ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به ۱۰ روز گذشته خبر داده و گفته بود: قیمت مرغ زنده به ۹,۷۰۰ تومان و مرغ آماده طبخ برای مصرف‌کننده نهایی به ۱۴ هزارتومان رسیده است.
این در حالی است که تا چند روز پیش قیمت هر کیلو مرغ 11500 تومان بود اما الان به نرخ 14500 پر کشیده که در نوع خود رشد قابل ملاحظه‌ای است. افزایش حدود 3000 تومانی هر کیلو مرغ در هفته‌های اخیر، خود نشانه دیگری بر تنگناهای معیشتی مردم در شرایط کنونی است و البته نباید از خاطر برد که قیمت اعلامی از سوی دولت نیز تفاوت قابل توجهی با قیمت بازار دارد؛ باید منتظر ماند و دید آیا سازمان حمایت با سایر ابزارهای حمایتی توان کاهش قیمت‌ها در بازار را دارد یا خیر.