kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

فوتبال را به حال خود رها نکنید!



سرویس ورزشی-
فوتبال به عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های ورزش کشور سخت‌ترین روزهای خودش را پشت سر می‌گذارد. فشارهای بیرونی و داخلی و کمبود منابع مالی حسابی عرصه را بر فدراسیون تنگ کرده تا جایی که تاج مجاب شده پس از ماهها سکوت در یک برنامه تلویزیونی از مشکلات فوتبال بگوید.
مشکلات و گرفتاری‌های مالی فوتبال از زمانی شروع شد که فدراسیون نتوانست به واسطه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، مطالبات مالی خودش از فیفا را به تهران انتقال دهد. طلب فدراسیون از نهادهای ورزشی هم کم نیست، پای 9 میلیون دلار پول فیفا و 3 میلیون دلار پول کنفدراسیون فوتبال آسیا وسط است که در صورت دریافت می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مالی را مرتفع کند.
فعلا مشکلات موجود اجازه نداده پولی دست مسئولان را بگیرد، بر همین اساس فدراسیون از دولت درخواست کرده به کمک فوتبال بیاید و در این مقطع زمانی این پول را بانک مرکزی پرداخت کند و سپس با رایزنی خود مطالبات مالی فوتبال از فیفا و AFC را وصول و برداشت کند.
برخلاف انتظار دیروز سایت خبرآنلاین اعلام کرد دولت درخواست فدراسیون فوتبال را رد کرده و امکان پرداخت چنین مبلغی به فدراسیون وجود ندارد. در کنار این موضوع وزارت ورزش و جوانان نیز برخلاف روال معمول گذشته، چند ماهی می‌شود که کمکی به فوتبال نکرده تا این رشته پرطرفدار در میان انبوهی از مشکلات گرفتار شود.
در کنار تمام این مشکلات و دردسرها که‌گریبان فدراسیون فوتبال را محکم گرفته، باید به مسدود شدن حساب‌های بانکی داخلی فدراسیون هم‌اشاره کرد که وضعیت را بدتر از قبل کرده است. اداره کل امور مالیاتی شمیرانات، حساب فدراسیون فوتبال را به خاطر قصور در پرداخت مالیات عملکرد مسدود کرد. با این حساب، دست فدراسیون فوتبال نه تنها به پول‌های خارجی‌اش بلکه حتی به جیب خودش هم نمی‌رسد.
درآمد کم فدراسیون فوتبال
همه خوب می‌دانند که بر خلاف کشورهای پیشتاز در این عرصه، فدراسیون فوتبال ایران کمترین درآمد را از موضوع حق پخش دارد. پروژه‌ای به نام درآمدزایی از تبلیغات محیطی هم رسما شکست خورده، وزارت ورزش هم با توجیه "منع قانونی برای کمک به فوتبال”، ریالی به فدراسیون پرداخت نمی‌کند.
حالا مسئولان اجرایی کشور به ویژه مدیران وزارت ورزش بگویند که بهترین تصمیم چیست؛ آیا باید دست روی دست گذاشت تا شرایط بدتر شود یا اینکه همه بسیج شوند و به میدان بیایند تا مشکل را حل کنند؟!
به طور طبیعی مسئولانی که دغدغه منافع ملی و ورزش را داشته باشند در این شرایط نه تنها خود را پنهان نمی‌کنند، بلکه مرد و مردانه به میدان می‌آیند تا فوتبال را از گرفتاری‌هایی که برایش ایجاد شده، نجات دهند. فوتبال بخش مهمی از ورزش است که نباید در این شرایط با آن نامهربانانه رفتار شود!
این نامهربانی منجر به آن شده که برای برخی شائبه بوجود آید که گویا مسئولان ورزش با برخی مدیران فدراسیون مشکل دارند و تلاش می‌کنند ناراحتی خود را سر «فوتبال» خالی کنند!
دلیل حساسیت به رشته ورزشی فوتبال
روزنامه کیهان در همین صفحه بارها به انتقاد از شیوه مدیریت فدراسیون فوتبال پرداخته ولی انتقادات دیروز موجب نمی‌شود که امروز چشم خود را بر روی واقعیت‌ها ببندیم و از کم لطفی‌هایی که در حق فوتبال با میلیون‌ها هوادارش می‌شود، براحتی عبور کنیم.
آقایان مسئول! عنایت داشته باشید که فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی جهان است و با چنین ویژگی منحصر به فردی قطعا از سوی برنامه‌ریزان و مدعیان کدخدایی! در دنیا به حال خودش رها نشده، پس ما چرا به حال خود رهایش کنیم؟ اگر توجه ویژه به آن نمی‌کنید حداقل آن را به حال خودش رها نکنید.
باید نگاه همه این باشد که گرفتاری امروز فوتبال، گرفتاری ورزش است نه اینکه چون در فلان موضوع با فلان مسئولان فدراسیون اختلاف نظر داشتیم پس حالا خود را به ندیدن و نشنیدن بزنیم و با رفتارمان نشان دهیم که مشکلات فوتبال ارتباطی با ورزش ندارد.
ان شاالله که این گونه نباشد و اگر هم هست مسئولان در دیدگاه خود تجدید نظر کنند و تلاش داشته باشند که مشکلات فوتبال را به حداقل برسانند.