kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

اخبار ورزش جهان



پایان ۷۵ درصدی ساخت‌وسازهای جام جهانی ۲۰۲۲
قطر از پایان ۷۵ درصدی ساخت‌‌وسازهای جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد.
نماینده کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی 2022 قطر به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: 200 میلیون ساعت از زمان کار روی ساخت‌‌وسازهای جام جهانی 2022 گذشته و در این مرحله 75 درصد کارها پایان یافته است.
 بر اساس این گزارش، تاکنون 3 مجموعه تمرینی و 2 ورزشگاه رقابت‌های جام جهانی 2022 افتتاح شدند. 2 ورزشگاه دیگر نیز نیمه دوم سال جاری مهیای بهره‌برداری رسمی خواهند بود. قطر نخستین کشور عربی است که میزبانی جام جهانی فوتبال را بر عهده خواهد داشت. جام جهانی 2022 برای نخستین‌بار در تاریخ این رقابت‌ها به جای فصل تابستان در زمستان برگزار می‌‌شود. قطر برای میزبانی از این رقابت‌ها ساخت 8 ورزشگاه را در برنامه دارد.
زیدان: بیل می‌تواند همین فردا از رئال برود
سرمربی فرانسوی کهکشانی‌ها آب پاکی را روی دست بال ولزی این تیم ریخت و به او گفت که آینده‌ای در این جمع شاگردان او نخواهد داشت.
زین‌الدین زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید پس از شکست 3 بر یک شاگردانش مقابل بایرن مونیخ در جام قهرمانان بین‌المللی، خبرنگاران را غافلگیر کرد. او در این بازی تقریباً به همه بازیکنان تیمش میدان داد اما گرث بیل جزو هیچیک از آنها نبود. به همین دلیل در پایان بازی خبرنگاران از زیدان درباره دلیل عدم استفاده از بیل در این بازی را جویا شدند که او به آنها پاسخی غیرمنتظره داد. زیدان گفت: بیل از تیم کنار گذاشته شد چون در مادرید (مسئولان باشگاه) دارند روی فروش او کار می‌کنند. او چه زمانی فروخته خواهد شد؟ اگر همین فردا بتواند برود، بهتر. زیزو در پاسخ به این سؤال که دلیل آنکه او برای فصل آینده روی بیل حساب نمی‌کند چیست، اظهار داشت: هیچ مسئله شخصی‌ در کار نیست. من با بیل هیچ خصومتی ندارم اما من در مورد ترکیب تیم تصمیم می‌گیرم. گاهی اوقات تیم به مقاطعی می‌رسد که نیاز به تغییر دارد و رفتن بیل از رئال مادرید هم به نفع همه طرفین است. در اینکه بیل می‌‌خواهد از تیم ما برود، هم من به عنوان سرمربی هم خود بازیکن تصمیم گیرنده بوده‌ایم. بیل خودش شرایط را درک می‌کند.