kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

هشدار پلیس فتا درباره انتشار عکس کارت بانکی و پیامدهای استفاده از «فیس اپ»

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: برای انتقال وجه، کپی یا عکس کارت بانکی نیاز نیست وشماره کارت کفایت می‌کند.



سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص حفاظت از اطلاعات شخصی و عدم انتشار و اشتراک‌گذاری تصویر کارت بانکی اظهار داشت: از نظر امنیتی و عقلانی حکم می‌کند که افراد اطلاعات شخصی خود را حفاظت و نگهداری کرده و از انتشار مشخصات یا تصاویرکارت بانکی خود در فضای مجازی بپرهیزند.
کاظمی افزود: برای انتقال پول فقط داشتن شماره کارت کفایت می‌کند و نیازی به داشتن cvv2 و تاریخ انقضا نیست؛ پس لازم نیست که عکس کارت بانکی خود را به بهانه واریز پول در اختیار دیگران قرار دهیم.
وی ادامه داد: با انتشار تصویر کارت بانکی عملا اطلاعات کارت به راحتی در اختیار کلاهبرداران و سوء استفاده‌گران قرار گرفته و کافی  است آنها رمز دوم را از طرق مختلف به دست آورده و  به راحتی سرقت اینترنتی خود را انجام دهند.
هشدار درباره پیامدهای ناخواسته
استفاده از Face app
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش استفاده از نرم‌افزار Face app اظهار داشت: موارد خلأهای امنیتی این نرم‌افزار از سوی پلیس فتا در حال بررسی است، اما یک سری موارد است که استفاده کنندگان از این نرم افزار باید آن را مد نظر قرار داده و در صورتیکه مایل به پذیرش این ویژگی‌ها هستند از این نرم افزار استفاده کنند. استفاده‌کنندگان از نرم افزار Face app باید بدانند هر تصویر و اطلاعاتی که در اختیار این نرم‌افزار قرار می‌دهند در سروری در خارج از کشور ذخیره می‌شود و ممکن است که بعدها از این تصاویر استفاده‌های مختلفی صورت بگیرد.
کاظمی افزود: مسئله دوم دسترسی‌های این نرم افزار است که با توجه به اینکه امکان انتخاب تصویر از داخل آلبوم تصاویر برای این نرم‌افزار وجود دارد کاربران باید بدانند که در واقع این نرم‌افزار به تمامی تصاویر داخل تلفن همراه آنان دسترسی داشته و ممکن است از این تصاویر نیز کپی‌برداری شود.
وی با اشاره به اینکه پس از پردازش تصاویر امکان به اشتراک‌گذاری عمومی این تصاویر با هشتگی مشخص نیز وجود دارد، گفت: ممکن است بعضی از کاربران بدون اطلاع از آن تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و مدتی بعد متوجه آن شوند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهارداشت: در همین راستا به کاربران نرم افزار Face app و نرم افزارهای مشابه آن توصیه می‌شود که از استفاده از چنین نرم‌افزارهایی خودداری کرده و اگر اصرار به استفاده از آن دارند حتما قوانین و شرایط دسترسی‌های این نرم‌افزار را بررسی کرده و سپس از آن استفاده کنند.