kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

تظاهرات انگلیسی‌ها در اعتراض به برگزیت و نخست وزیری بوریس جانسون

هزاران نفر از مردم انگلیس در لندن علیه برگزیت و نخست وزیری بوریس جانسون دست به راهپیمایی اعتراض‌آمیز زده‌اند. ترامپ حامی جانسون است.



سه شنبه اول مرداد قرار است از بین «جانسون» و «جرمی هانت» یک نفر جانشین «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس شود. بر اساس برخی گزارش‌ها احتمال نخست وزیری جانسون از رقیبش بیشتر است به همین دلیل روز شنبه هزاران تن از مخالفین نخست وزیری جانسون به خیابان‌ها ریختند و علیه وی تظاهرات کرد. ترامپ نیز چند باری از جانسون حمایت کرده و بر خشم مردم انگلیس افزوده است.
به نوشته روزنامه «دیلی میل»، معترضان شعار «نه به بوریس، آری به اروپا» سر می‌دادند و لباس‌هایی در تمسخر «جانسون» و «ترزا می» بر تن داشتند. معترضان دست نوشته‌هایی در اعتراض به جانسون حمل می‌کردند و پرچم‌های اتحادیه اروپا را روی صورت‌هایشان نقاشی کرده بودند و بالن‌های غول پیکری را شبیه به آنهایی که برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درست کرده بودند، به اهتزاز درآوردند.
 در راهپیمایی روز شنبه معترضان همچنین جرمی هانت، وزیر خارجه، نایجل فاراژ رهبر حزب برگزیت و دونالد ترامپ را هدف اعتراضات خود قرار‌دادند. به گزارش ایسنا سازمان دهندگان این راهپیمایی می‌گویند: «این یک ضرورت ملی است. ما یک نخست وزیر که به دنبال جدایی کامل انگلیس از اتحادیه اروپا است را نمی‌خواهیم و تحمل نمی‌کنیم که بر کشور تحمیل شود و ما را به سمت لبه پرتگاه سوق دهد.»