kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵

استقرار گسترده نیروهای حزب‌الله لبنان در مرز سرزمین‌های اشغالی

یک پایگاه خبری آمریکایی از استقرار نیروهای جنبش حزب‌الله لبنان در مرزهای این کشور و فلسطین ‌اشغالی و آمادگی این نیروها برای آغاز عملیات نظامی خبر داد.



پایگاه آمریکایی «دیلی بیست» خبر داد که حزب‌الله لبنان نیروهای خود را در مرزهای جنوبی مستقر کرده و در حال حاضر، آماده جنگ با اسرائیل است.
دیلی بیست افزود، حزب‌الله لبنان نیروهایش را نه فقط در مرزهای جنوب، بلکه در مرزهای سوریه و اسرائیل، به ویژه در مناطق مجاور جولان ، هم مستقر کرده است.
یکی از فرماندهان که خود را «سمیر» نامیده، و نام واقعی‌اش را فاش نکرده، گفته است که تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله، باعث می‌شود که این جنبش برای اجرای عملیات در جبهه اسرائیل، آماده باشد.
سمیر گفت: جنگ جدید با جنگ‌های قبلی فرق دارد؛ مواضع حزب‌الله در بخش سوری جولان ، به این جنبش اجازه گشودن جبهه دومی علیه اسرائیل را خواهد داد.
این فرمانده به افزایش توانایی‌های جنگی حزب‌الله طی سال‌های اخیر، به ویژه از طریق دستیابی به پهپادها و سلاح‌های ضد‌هوایی و دریایی و مهارت‌هایی که نیروهای حزب‌الله در سوریه کسب کرده‌اند،‌اشاره و خاطرنشان کرد، حزب‌الله به‌رغم مشکلات اقتصادی، از لحاظ نظامی، بسیار قوی است.
وی افزود: حزب‌الله قبل از آغاز جنگ سوریه، مایل به گشودن جبهه دومی در جولان بوده، ولی دولت سوریه در آن زمان، این اقدام را خط قرمز خود می‌دانسته است. اما اکنون هیچ‌ خط قرمزی وجود ندارد.
یک عضو دیگر حزب‌الله نیز گفت، نیروهایی که از سوریه بازمی‌گردند بازنشسته نمی‌شوند، بلکه به جنوب لبنان منتقل می‌شوند و در آنجا وظایف جدیدی به عهده می‌گیرند.