kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

بافت تاریخی یزد نیازمند بودجه ملی است



یزد- خبرنگار کیهان:
رئیس شورای اسلامی یزد گفت: مسئولان کشوری باید پیگیر ردیف بودجه‌ای برای بافت تاریخی این شهر باشند.
غلامعلی سفید در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد از تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهر جهانی یزد تاکید و اظهار داشت: امیدواریم با حضور همه دستگاه‌ها در این شورا شاهد اقدامات موثر در بافت تاریخی این شهر باشیم زیرا همه مسائل در این بافت اعم از امنیت، فاضلاب شهری، وجود اتباع بیگانه و غیره دارای اهمیت است که نمی‌توانیم به آنها بی‌توجه باشیم.
وی با بیان اینکه بناهای تاریخی یزد دارای ارزش زیادی هستند افزود: باید زمینه حضور گردشگران را در استان فراهم کرد.
«سفید» همچنین از حضور نیافتن نماینده برخی از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه ستاد راهبردی مدیریت شهر جهانی یزد در این نشست انتقاد کرد و افزود: شاید این دستگاه‌ها به اهمیت این جلسه پی نبردند که شرکت کنند.
همچنین رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد نیز گفت: تلاطم مدیریتی یکی از مهم‌ترین دلایل عدم انجام کارهای ضروری برای بافت جهانی یزد است.
«محسن عباسی هرفته» با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد مصادف شد با بحران‌های اقتصادی کشور،‌ اظهار کرد: کمبود اعتبارات دولتی از جمله دلایل کم‌کاری‌های انجام شده در قبال بافت تاریخی یزد است.
وی خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی و مرتبط استان و شهرستان، افزود: بسیاری از کارهای ضروری بافت جهانی به هر دلیل تاکنون انجام نشده است.
مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی با اشاره به کم‌کاری‌های پایگاه میراث طی دو سال گذشته،‌ تصریح کرد: ما در پایگاه وظیفه داشتیم گزارشات متعددی از بافت تاریخی یزد به یونسکو ارسال کنیم که متاسفانه به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی و مرتبط این مهم در موعد مقرر انجام نشده است.