kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

توزیع کیسه پارچه‌ای به جای پلاستیک از سوی شهرداری بابل



بابل - خبرنگار کیهان:
شهرداری بابل، به منظور تفکیک زباله از مبدا، اقدام به آموزش شهروندان و توزیع کیسه پارچه‌ای به جای کیسه پلاستیکی و نایلکس در  سطح شهر کرد.
کارکنان واحد تفکیک پسماند از مبدا شهرداری بابل با حضور در نهادهای دولتی و مراکز خرید، با اهدای کیسه‌های پارچه‌ای، مردم را به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه نایلونی و نایلکس دعوت و تشویق کردند.
به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری بابل، رستمی معاون خدمات شهری با اشاره به 21 تیر ماه جاری روز جهانی نه به مصرف کیسه پلاستیکی و یکبار مصرف گفت: تهیه و توزیع کیسه پارچه‌ای حاوی بروشورهای آموزشی و کتاب کودک با محوریت آموزش نحوه تفکیک و بازیافت در برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید پرتردد شهر از برنامه‌های شهرداری بابل در این روز بود. وی یادآور شد: مدیریت بهینه پسماند و دستیابی به پسماند صفر اگرچه مستلزم صرف زمان بوده اما با توجه به تبعات بسیار نامناسب انباشت انواع پسماند در محیط زیست و طبیعت به ویژه پلاستیک و سایر اقلام غیرقابل بازیافت، عزمی عمومی از سوی همه ارگان‌ها و شهروندان را می‌طلبد. وی افزود: امید است این اقدام، نقطه شروع برای ایجاد پویشی فراگیر و مستمر در راستای شعار جهانی نه به مصرف پلاستیک و عزمی برای کاهش انواع پسماند باشد.