kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

تدفین پیکر آیت‌الله حائری در حرم حضرت معصومه(س)

پیکر مطهر آیت‌الله سید علیرضا حائری رئیس ‌موسسه دایرهًْ‌المعارف فقه اسلامی و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه با حضور جمعی از طلاب، روحانیان و فضلای حوزه و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مراسم باشکوه تشییع پیکر این عالم ربانی از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم آغاز شد و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه پیدا کرد.
پیکر مطهر آیت‌الله حائری پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشایعت، و پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل‌بیت(س) در این مکان مقدس به خاک سپرده شد.
آیت‌الله سید علیرضا حائری در آذرماه ۱۳۳۰ در کربلا و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود.
وی که به دلیل سکته مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر(عج) بستری بود روز پنج‌شنبه دارفانی را وداع گفت.
تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله حاج سید علیرضا حائری(ره) گفت: این عضو جامعه مدرسین سالها در عرصه تحقیق و تدریس در زمینه‌ علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت«علیهم‌السلام»، عمر گرامی خود را صرف کرده است.
 در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم متعهد و محقق اندیشمند، حضرت آیت‌الله حاج سیدعلیرضا حائری (رحمة الله علیه)، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیر مؤسسه دایرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت «علیهم‌السلام» موجب تألم و تأثرشد.
این استاد محقق و دانشمند از شاگردان برجسته و ممتاز فقیه متفکر شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر(ره) بودند و سال‌ها در عرصه تحقیق و تدریس در زمینه علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت«علیهم‌السلام»، عمر گرامی خود را صرف کرده و همچنین همکاری و مشارکتی فعال در تدوین اثر برجسته دائرةالمعارف فقه اسلامی داشته‌اند که گویای عمق فکری و منزلت علمی وافر آن مرحوم بود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم محقق را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.