kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹

13 کشته حاصل سقوط مینی‌بوس به دره

محسن مومنی مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: یک مینی‌بوس حدود ساعت 9 صبح دیروز از سمت پل نوغان به سمت خوانسار در حال حرکت بوده که به یک دره عمیق سقوط کرد.

مسؤل روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از افزایش کشته‌ها به 13 نفر در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره خبر داد.
عباس عابدی، اظهار داشت: ساعت 9 و 48 دقیقه دیروز اولین تماس امدادخواهی برای یک مورد سقوط مینی‌بوس به دره داشتیم.
مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان ادامه داد: محل دقیق حادثه محور بوئین به خوانسار و پیش از تونل خوانسار بوده، چهار آمبولانس از اورژانس و دو آمبولانس از هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.
وی تصریح کرد: در این حادثه تا الان 13 نفر فوت کردند که شامل 10 زن و سه کودک (دو پسر و یک دختر) بودند و 9 نفر نیز مصدوم شدند.
عابدی یادآور شد: از مصدومان سه نفر به دلیل شرایط وخیم‌شان با اورژانس هوایی به بیمارستان 9 دی خمینی‌شهر منتقل شدند و مابقی مصدومان به مراکز درمانی اطراف انتقال یافتند.
رئیس ‌کل دادگستری اصفهان در پی سقوط یک دستگاه مینی بوس در محور بویین میاندشت به خوانسار، دستور سریع قضایی برای رسیدگی به این حادثه تلخ را صادر کرد.
محمدرضا حبیبی دیروز (سه‌شنبه) با اعلام این مطلب به ایرنا افزود: صبح دیروز یک دستگاه مینی‌بوس که سرنشینان آن جمعی از خواهران و فرزندان آنها اهل شهرستان داران و از محور بویین میاندشت به مقصد خوانسار در حرکت بود، به دره سقوط کرده و متأسفانه تاکنون ۱۰ نفر از افراد بزرگسال و ۳ کودک جان خود را از دست داده و ۸ نفر مصدوم این حادثه گزارش شده است.
وی اظهار داشت: از همان دقایق اولیه وقوع این حادثه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوانسار در محل حضور داشته و با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات مقدماتی آن را آغاز کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: دستور رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده به منظور شناسایی علل و عوامل دخیل در وقوع این حادثه تلخ و تحت پیگرد قرار گرفتن‌اشخاص حقیقی و حقوقی مقصر احتمالی آن صادر و ابلاغ شده است.
یک دستگاه مینی بوس بنز مدل ۷۰ روز سه‌شنبه از فریدن به سمت سرچشمه خوانسار در حرکت بوده که به علت نداشتن صورت وضعیت به جای عبور از مسیر دامنه از مسیری ناهموار و صعب‌العبور در بویین میاندشت عبور می‌کند که در یک سراشیبی به علت بریده شدن ترمز به داخل دره سقوط کرد.