kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
الجزیره فاش کرد

همکاری بحرین با القاعده برای ترور معارضان و عملیات تروریستی در ایران

شبکه الجزیره فاش کرد سازمان اطلاعات بحرین برای حذف سران مخالف خود و همچنین اجرای عملیات داخل ایران با القاعده و گروهک «انصارالفرقان» همکاری کرده است.




شبکه الجزیره یکشنبه شب، بیست‌وسوم تیرماه (14 ژوئیه) از یک طرح مخفیانه درباره همکاری سازمان اطلاعات بحرین در سال 2003 با سازمان تروریستی القاعده خبر داد که هدفش ترور رهبران معارض در این کشور و همچنین عملیات تروریستی در ایران بوده است.
بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات بحرین محمد صالح، یکی از سرکردگان القاعده را برای تشکیل یک هسته ترور برای از بین‌بردن معارضان این کشور اجیر کرده است. سه مقام امنیتی این کشور نیز با مجوز مستقیم «حمد بن عیسی»
شاه بحرین (متحد عربستان سعودی) در این طرح مشارکت داشته‌اند.
لیست ترور شامل رهبران سیاسی معارضان بحرینی و در رأس آنها «عبدالوهاب حسین» بوده است. این گزارش می‌گوید که شاه بحرین شخصا مداخله کرده و از عربستان سعودی خواسته است که محمد صالح لیدر این تیم ترور که در ریاض زندانی بوده آزاد شود تا بحرین او را به خدمت بگیرد.
به گزارش فارس، طبق سند فاش شده در الجزیره، بحرین، البلوشی را نیز که رهبر گروهک انصار الفرقان بوده برای جاسوسی و اجرای عملیات در داخل ایران به خدمت گرفته اما بعد از بازگشت از پاکستان دو سال طرد شده و سرانجام ایران موفق شده در سال 2015 در عملیاتی ویژه در جنوب شرق ایران، او را از پای درآورد.